lördag 29 januari 2011

Lyckokast.

Fick äntligen en avslappnad eftermiddag på stan i fredags. Hade några bestämda mål, varav gamla hederliga Duka var ett av dem. Duka heter idag Önska och butikerna i Luleå och Skellefteå har tydligen gått i konkurs och de säljer ut allt i butiken.

Jag följer inte med och visste inte att de inlett utförsäljningen just igår.Jag stegade längst in i butiken och spanade in servisen Swedish Grace av Rörstrand. Jag har suktat efter den servisen i rätt många år nu. Vi har ju två serviser som det är - Gröna Anna, också Rörstrand och en bokklubbsservis. Båda har vit botten och Gröna Anna har förstås grön dekor och den andra har blå.
Allt i butik säljs med 30 % rabatt. En kort konsult med G och ett stridsbeslut senare köpte jag så så gott som alla delar som fanns kvar av den vita varianten, färgen kallas Snö - så lämpligt. :) Bara matservis; flat- och djup tallrik, assietter och ett uppläggningsfat.

Vi fick inte fullt av någon del, som mest elva tror jag det var. Men det går ju bra att komplettera efterhand. Servisen har en enkel dekor av stiliserade veteax och är väldigt enkel och vacker. Tycker förstås jag! :)

G menar att "en in, två ut", så det blir till att sälja av den ena servisen. :)

Inga kommentarer: