fredag 29 april 2011

Planering.

Barndomskamraten ringde idag. Vi har inte talats vid på säkert en månad eller litet mer. Vi hade mycket att tala om, mest om att försöka träffas. Efter samtalet hade många luckor fyllts i och plötsligt ser det ut att finnas flera roliga hållpunkter för den kommande sommarperioden.

Om vi börjar i närtid, så kommer Barndomskamraten och hennes Tuva och hälsar på på måndag kväll om vi bara alla är friska. :)

G och jag åker som väl bekant är till New York om bara två och en halv vecka. Då får barnen ledigt och får vara hos farmor och farfar på ön.

I början av sommaren tror jag det blir, bilar vi till Stockholm och kusinerna med mycket mera, inklusive Kolmården.

Sedan blir det kalas någonstans här i Luletrakten (tror jag). :)

Därefter hade Barndomskamraten ett förslag om att Norah och jag (kanske Ruben med) skulle följa henne och Tuva till Lycksele djurpark över en natt. Barndomskamraten och Tuva är utan resten av familjen några dagar och tänkte passa på att göra något. Det lät som ett kul förslag och vi skall fundera på det.

Slutet av sommaren närmar sig och nu börjar en tur med Fjällfjällorna att hägra. :)

Det är mycket länge sedan det funnits så mycket planer inför en sommar. :) Känns både bra och litet skrämmande. Jag har fortfarande förra sommaren i mycket levande minne, då jag inte alls kände mig sådär jättekul då det var dags att börja arbeta igen. :|

I år skall jag ha fyra veckors semester och fyra veckor föräldraledigt. Jag måste göra det bästa av dessa veckor, för mig själv. Då blir det också bra för resten av familjen.

Mellan alla planerna måste jag och vi finnas till. Se varandra, vara med varandra. Det får inte igen kännas som att sommaren var över på en långhelg. :/ Jag skall andas och vara mindful och försöka ta hand om mig själv också. Det är det enda som fungerar.

Slutet av det här inlägget fick en litet allvarlig ton, med rätta. Men allt är bara fint - jag tänker bara framåt och vill förhindra att det som jag upplevde förra sommaren upprepar sig. :)

9 kommentarer:

en annan sa...

Så rätt tänkt syster, så rätt!
Jag önskar mig att sommaren skall kännas som Påsken gjorde. Då kommer jag inte att ha något övrigt att önska! :-)

Vi är på konfirmasjonsresa kring den 13 juni, bara så ni vet. Då finns det hus att låna. :-) Men vi är hellre hemma och trängs.

Morskan sa...

Men kring kalaset då? Hur länge är ni uppe då? Före? Efter?

en annan sa...

Åh, så långt har vi inte hunnit tänka ännu. FÖRMODLIGEN ett par dagar innan och ett par dagar efter. Vill synka med norska halvan av släkten så att vi kan guida så mycket de orkar med. :-) Farfar är jättesugen på att åka båt i alla fall. Det är säkert tante och onkel också.

Morskan sa...

Vi är nog inte i farten förrän tidigast efter den 17/6, som är min sista arbetsdag. Eller så drar vi efter midsommar. Vad skall ni göra till Midsommar? :)

en annan sa...

Inga planer midsommar. Vila står högt på agendan. :-)

Birger sa...

mycket planerig, lite ledighet. Ser ingen tid att, som Ferdinand, lukta på blommorna...:)

Morskan sa...

Det är just det - ALL tid skall mentalt ägnas åt att lukta på blommorna. Vare sig vi är på språng eller dricker kaffe i solen.

Annars är det snart ingen mening med någonting.

Morskan sa...

Du, syrran! Ni MÅSTE planera att stanna till helgen efter! Det bör vara marknad i Överkalix och det är ett måste att vara där med mamma och Harry! :)

en annan sa...

Jamen då gör vi så! :-)