onsdag 12 oktober 2011

Annorlunda kvällsrutin.

Ikväll är vi ensamma hemma, barnen och jag. G är i Göteborg och träffar farbror Peter i skrivande stund. Barnen sover gott och jag generar mig inte för att ikväll ta ledigt och hänga vid datorn. :)

Efter en helt okay kväll, bestämde vi att vi skulle titta på dels en Michael Jackson-video och dels på Gunde när han klarar av en av cellerna i Fångarna på fortet, istället för att läsa saga. Inte ofta, men ibland gör vi så. :D

Det slutade med att vi såg tre av Mr Jacksons videos och Gunde i två celler.

Det är så läckert! Norah gillar verkligen Michael Jacksons musik och sade medan vi tittade, att det är synd att han är död och hon kommenterade att slutet på videon jag delar här var fint. Hon förstår och kommenterade till Ruben som ville se honom på riktigt, att det kommer vi aldrig att få göra.
Vår Norah börjar vara så stor! Jag fick fundera litet medan vi tittade, vilken av hans låtar jag ville visa dem och så dök den här upp. Låten har ett bra budskap, den är jättebra och den var banbrytande då den kom, härlig, glad, underbar med människorna som glider i varandra på slutet. :)

Och Gunde då? Ja, honom älskar vi! Även där är Norah på banan och har gjort sig en bild av honom som snäll, vilket jag underblåste. Jag tror Gunde är jättesnäll och en jäkel till tävlingsmänniska. :) Ibland har jag mer än lovligt svårt att fatta hur jag skall dela saker i bloggen, så klippet med Gunde kommer som en länk.

2 kommentarer:

Birger sa...

Det tog ju några försök innan han fick ner nyckeln, Gunde...

Morskan sa...

:D