söndag 9 oktober 2011

Simultant.

Det här var årets sista hopp på studsmattan. :) Det var igår och jag råkade få en serie bilder på simultanhoppande barn. Om man studerar bilderna, ser man att Ruben håller ögonen på en liten röd bil som studsade med honom. Norah hade en också, men sysslade inte just då med samma övning som Ruben. :)

Efter detta och idag, har faktiskt jag demonterat studsmattan, med viss assistans av svärmor. Det tar ett bra tag att ta isär alla delar och paketera dem, men nu är det gjort. Den kommer fram till våren igen, jag lovar!

Medan jag roade mig med studsmattan, vinterställde G båten. G har lyft ut motorn och tagit lös och ut ur båten allt som har med den att göra. Planen är att köpa större motor, så att vi bättre skall ta oss fram i stor sjö. En del av detta kan falla på plats de närmaste veckorna och sedan blir det till att rusta upp båten till våren. :)
Upp.
Ned.
Studs.
Upp.
Väldigt mycket upp ibland. :)

3 kommentarer:

Birger sa...

Vilken höstglädje....man ser Norahs lilla tungspets på en av bilderna...har hon aldrig bitit sig?...:)

en annan sa...

Så roliga bilder!! :-D Det är så otroligt svårt att få bra bilder av hoppande människor, det där lyckades du verkligen bra med! :-D

Morskan sa...

Alltså - jag säger bara sekvenstagning, eller bursts - shit vad många bra bilder man får då. Heh. Med betoning på _många_. X)

Men helt suveränt när det är litet action, vilket det ofta är på kidsen!