torsdag 13 oktober 2011

Annorlunda eftermiddag.

Idag bestämde jag mig för att ta barnen på utflykt. En slags utflykt som de och jag njuter av storligen. :) En slags utflykt som G litet snobbigt kan fnysa över och definitivt skulle vantrivas på. ;)
 Brändöskär i september.
Sålunda svepte jag upp kidsen i vettig tid efter jobbet och så drog vi. Storheden var målet och vi började med att gå in på Eurosko. Jag måste verkligen rekommendera den specifika butiken, för maken till kundvänlig och tillmötesgående butik är det länge sedan jag stött på.

Så utan kvitto fick jag byta fjolårets Slusher vinterstövel som jag köpt hos henne tidigare (eftersom årets, som Norah fick, aldrig kom hem i svart) samt likaledes utan kvitto (alltså - jag brukar inte slarva bort kvitton. Och nu två. Va?) byta storlek på ett par tofflor jag köpt till mig själv. Den serviceinriktade människan messade vänligt nog tidigare idag om att hon fått in de där svarta Slushisarna, annars hade jag såklart inte haft koll på det. :)

Norah provade finskor och mystofflor (nu är det slut med mockasiner åt henne) och både hon och jag föll för ett par varmröda skinntofflor (verkligen jättefina - skinn rakt igenom inklusive lurvet). Jag skickade barnen mot utgången och så sufflerade jag åt henne jag handlat av att lägga undan ett par så att jag kan köpa dem imorgon. Jag tror att de får ligga i något av paketen i adventskalendern. :)


Mycket nöjd lämnade jag skodonen i bilen och så knatade vi till Max och åt gott där. Båda barnen åt ovanligt fokuserat och bra, tallrikarna tömdes helt och fort för att vara Norah och Ruben.

Ännu mera nöjd packade jag in oss i bilen och rullade en kort bit och svängde så in framför Toys'R'Us.

Å, så kul vi hade där! :) Jag hade tre mål med besöket. Jag ville själv kolla in Halloweenutbudet och vi fick med oss en rolig mobil och läskigt spindelnät på det temat. Vi skulle ha inbjudningskort till Rubens kalas och det blev sådana med Blixten McQueen på. De här två orsakerna till besöket deklarerade jag tydligt för barnen innan vi gick in. Jag sade också att de fick kolla på alla leksaker, men att vi inte skulle köpa några.
På väg ut ur hamnen i lördags.
Det gick jättebra! Norah kved i omgångar att "snälla, snälla, snälla mamma, kan jag få...", men det var ändå milt. Jag lät barnen gå själva, med order att hålla reda på mig. Det här förhållningssättet underlättades av att det var litet folk i butiken. Själv vandrade jag fram och tillbaka mellan barnen och tittade på allt de ville visa. :) Och där fick jag tillfälle att syssla med tredje målet med resan - jag ville se vad barnen suktade efter mest. Så nu har jag några till idéer till julklapparna. :)

---> Update: Glömde att nämna att det här var inlägg nummer åttahundra. Kul, tycker jag. :)

3 kommentarer:

Birger sa...

Smart upplägg, helt perfekt... fina bilder, fast med såna modeller är det ju svårt att missa. Fin bilden från Uddskär, klart vatten, höstklart

Morskan sa...

Jo, det är verkligen toppmodeller vi talar om! :)

Birger sa...

Du kanske skulle samla ihop inläggen och ge ut en liten bok...