onsdag 24 juli 2013

Lättad eufori.

Efter en litet trög start igår då vi hade en lugn morgon mamma och jag, drog vi till slut igång rensarprojektet i det värsta skämsrummet i vårt hus. Tvättstugan. Till det yttre syns inte mycket av det som gjorts, men linneskåpet (och på köpet en låda med jultextilier) och ett väggfast jätteskåp är genomgånget och innehållet är nedbantat med mycket mer än hälften. Mycket mer. Typ fyra femtedelar. Några rejäla kassar med grejor till Röda Korset blev det, samt oroväckande mycket som följde med mamma hem för en stund sedan. ;)
Jag sökte en bild som skulle illustrera mitt lättade hjärta, som liksom svävar av glädje över den handgripliga hjälpen jag så väl behöver och nu fick av mamma. Den här ovan var en av dem som kom upp. Exakt det vi höll på med, mamma och jag. <3 :) Thanks so much for the quote, Dinah M. Craik. It hit home!
Mamma är mindre sentimental än jag och knuffade mer än en gång på att det var till RK som det skulle och ingen annanstans. :)

Helt, helt, helt underbart. Jag har ett par till gräsliga skämsställen i huset och jag borde förstås smida medan det här järnet är varmt. Frågan är bara hur jag skall få tillbaka mamma hit? ;)

1 kommentar:

Birger sa...

Du behöver nog bara be henne så kommer hon, hon är sån och känner sina barn.
Det såg ju ut som ett slagfält, när jag kom men sedan såg det ju riktigt fint och sorterat ut
Ta en tidig kväll nu, kram & godnatt