lördag 27 juli 2013

Fullödig.

Mycket har hänt idag, eller egentligen inte. Natten till idag var jobbig, då jag kutade oräkneliga gånger med Norah och Ruben tillbaka till deras sängar. Vi har haft ett seriöst snack om det ikväll - ibland hjälper det, ibland inte.

Efter en lång morgons färd mot lunch, packade vi litet fika och styrde mot Malören. Det var utlovat fint och lugnt väder och så blev det också. Det är många år sedan G och jag sist var på Malören, men om man håller rakt österut från Brändöskär, så stöter man på ön till slut.

Vi har jättefina bilder från turen! Ett fåtal i G's mobil, resten i systemkameran. Jag saknade min telefon tidigt på turen och vi kunde tyvärr bara misstänka att den ramlat till sjöss eftersom man kom direkt till mobilsvar då man ringde den. När vi kom tillbaka till bryggan kunde jag direkt konstatera så var fallet. :( Jättesvårt att fatta att just den lyckats falla ur påsen och inget annat. :( Får se vad drulleförsäkringen kan göra nu då.

Under tiden håller jag till godo med tabben. Så ni vet.
Published with Blogger-droid v2.0.10

3 kommentarer:

Birger sa...

Det var ju synd på en i övrigt fin dag/resa, gick det att bada där, provade några av barnen?
Det var ju kanonväder igår, jag var in med släpet, backade upp det där det stod. Vädret idag ser ju ut att bli lika fint

Birger sa...

Telefonen borde ju ligga i anslutning till bryggan, det är ju enda tillfället när påsen var över vatten, annars så är den ju över mark eller båt
kram

Mamma sa...

Vilken otur hoppas att det blev en fin dag för er alla. Är barnen krassliga eller är de bara beroende av er kramar till er alla....