söndag 21 juli 2013

Sista kvällen.

Vi kom oss till IKEA G och jag och fick byta madrassen som var huvudorsaken till resan. Sist vi var dit, köpte vi bland annat en bäddmadrass till soffan vi möblerat upp på ön. Vi hade överskattat bäddmåtten och nu gruvade jag mig för att vi inte skulle få byta madrassen eftersom det gått något litet mer än de tre månaderna man har öppet köp på IKEA. Kvinnan i kundtjänst skrattade bara gott och berättade om hur vanligt det var att människor och ville byta storlek på madrasserna de köpt, fast oftast verkar folk köpa för små madrasser. :D
Tidigt i april då vi alltså köpte den första bäddmadrassen, stängde vi varuhuset. Jag svär - vi var sista bil därifrån. X)
Alltid intressant med snygga lampor.
Vi skrotade runt i varuhuset och kunde liksom breda ut oss helt ogenerat - stå och kontemplera något helt i fred, utan att någon liten blådåre ropade på en eller uttråkat ville åka hem. Lyx! Vi provsatt inte en endaste soffa - ingen idé längre. Vi får börja provsitta soffor om sisådär sex, sju år, när barnen börjar ta seriöst mycket plats och G kanske tycker att det är motiverat att investera.
Tittut!
Någon i Sangis slöjdar på ett seriöst vis. :)
Vi köpte däremot litet tyger. Jag skall snällt be mamma att sömma ihop tre dukar till vårt rum på ön - till en spegelbyrå och till våra sängbord och så skall jag själv klamra fast ett par tygbitar på ett par spännramar och hänga på väggen - en hemma och en på ön.

Givetvis fick vi med oss fler ljus hem, men inte en endaste servett. ;)
Det var verkligen vackert här där högspänningstrådarna glänste i solen. Bilden blev dock inte alls den bästa. Men det är märkvärdigt vad det går bra att stanna bilen bara för att fotografera litet, när man är ledig och tiden finns.
Ikväll är sista kvällen hos mamma för den här gången. Imorgon åker vi alla till Luleå igen, då mamma skall vara med barnen medan G och jag går ut och roar oss litet. Det är dags att uppleva det jag gav G i födelsedagspresent!

1 kommentar:

Birger sa...

vilken säregen lampa G höll i, det är klart att det blir lugnare utan vildbasare, IKEA skulle kanske tjäna på ett dagis utanför varuhuset. Vilket slöjdande, det var inte lite, häftigt.
Vackert med energin som kom hängande över stock och sten
kram