söndag 26 oktober 2014

Bakar igen.

Sedan tidigare var det beställt Hulkengröna muffins till Rubens barnkalas. Bakning är ju inte min starka sida, men gröna muffins blev det, med en knuten Hulk-näve spritsad på i glasyr.

Besökte för första gången en jätteläcker köksbutik, eller köks- eller baktillbehörsbutik, som otroligt nog finns i fysisk form i Luleå. Den har funnits i några år och är rätt stor som webbutik också. "Lyckas med mat" är namnet. De hade så mycket muffinsformar att jag nästan blev yr!

Jag var där med Ruben efter vi hade varit till ögonmottagningen för en dryg vecka sedan. Det snurrade som sagt nästan i mitt huvud över allt läckert som fanns där. Med oss fick vi i alla fall en packe muffinsformar och karamellfärgerna som jag använt på sistone. Plus litet annat smått och gott!



Glömde initialt att färga smeten och fick en liten chock när jag insåg det. Hade tur som var kvar nog med smet för att färga in den och fylla upp muffinsformarna. Jag insåg att slutresultatet skulle bli precis så här, men det var ingen som opponerade sig. :)
En Hulk-näve i glasyr, enligt beskrivning i samma Robottidning som tårtan kom ifrån förra helgen. Och precis som då, så fixade Ruben inte smaken av glasyren (smaskig, av riktigt smör och florsocker). Jag spritsade inte på alla muffins av precis den orsaken.
Edward hade testat en "Black Widow"-kaka och Ruben hade tagit några tuggor av sin gröna muffin och så blev de som galna när de såg på varandra hur de såg ut. :D
Gjorde det enkelt för mig med kakorna - bakade inga (även om jag umgåtts med tanken), utan tog säsongens första pepparkakor och satte glasyren ("vanlig" glasyr, med florsocker, färg och vatten) på dem.

3 kommentarer:

teapot sa...

Ohh, jag brukar köpa kristyr/glasyr också, ehh... :-) Jättehäftiga muffins förresten! :-)

Morskan sa...

Du, det har jag gjort också, glatt inspirerad av dig.

Men jag gjorde ju den där glasyren till en hel tårta förra helgen (hade inte funkat med tubglasyr då, förutom att de rätta färgerna inte finns) och det skulle vara en likadan glasyr nu, så jag körde på bara.

Unknown sa...

Imponerande bakverk och effekt, barnen tycks vara enormt glada