onsdag 22 oktober 2014

Luleå precis just nu.

Just skiljts från mamma som styr norrut. Jag har hämtat upp bilen från Porsön, då G skall ut och äta med folk ikväll.
Solen har kämpat idag med att skina igenom luckorna i de tjocka molnen. Jag misstänkte att det kunde vara vackert i Södra Hamn och styrde förbi där på vägen till mataffären. Just den här bilden fångar Luleås essens tycker jag - hav, solglitter och vind. Och så kranen som blivit ett kärt signum för staden.
Barnen väntar hemma, jag skall hämta paketet med Rubens böcker och fylla på mjölkförrådet.

Jag har varit hemma hela veckan, feberfri, men jobbigt hostig. Hostade halva natten till igår, nästan inget inatt. Får dock regelbundet hostattacker dagtid, men behandlar med slemlösande.

Tänker mig att jag skall jobba igen imorrn. Fast i hemlighet önskar att jag fick vara hemma och sköta barnen och sådant man sköter i ett hem. Aldrig mera stress. Så fort det där arbetet blir oviktigt. Om man bara inte behövt pengarna.
Överraskades av att det var så blåsigt och var tvungen att kolla hur det stod till med vindarna.
Mamma lämnade efter sig en bit sommar liksom.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Väldigt vackra bilder, som alltid, du har rätt om lönen, tvingar många till arbete dom inte vill.
Fast du gör ju en insats, kram

teapot sa...

Otroligt fina bilder!!!
Bra fångat, bra och inspirerat att ta dig tid att stanna upp och fånga ögonblicket!

teapot sa...

Otroligt fina bilder!!!
Bra fångat, bra och inspirerat att ta dig tid att stanna upp och fånga ögonblicket!