lördag 8 november 2014

Allt väl.

Så bra allt gick idag!

Jag tog det så himla lugnt hela förmiddagen, tills jag skulle till skolan. Hittade båda barnen, hängde med Ruben - Norah valde sina tjejer istället, såklart!
Rektorn talade lagom länge.
Sedan har det varit full rulle. När jag fått hem oss alla tre, drog jag och handlade mat. Hem, fick Norah och mig i ridkläderna samtidigt som jag packade upp matvarorna, beställde pizza och klarade ut detaljerna för pappa.
Norah och jag drog till stallet, där Norah red barbacka på Avicci och det gick så bra!
Ruben visade var han sitter när hans klass äter lunch.
Pappa fixade Ruben - mat, byta om och promenera iväg. Ruben fick promenadsällskap av en klasskompis, vilket kändes jättebra.

Pappa åkte hem, Norah och jag åt. Ruben kom hem och hade haft kul! Efter jag plockat undan hjälpligt, slog jag mig ned i soffan med barnen.
G var två år när skolan invigdes.
Jag skulle se Idol för första gången i år, men programmet var irriterande nog inte tillgängligt ännu. Så då blev det film för mig istället och skärmtid för barnen. Norah har hängt med hela filmen med mig, medan Ruben har studerat Youtube och en ny version av Minecraft.
G's fröken började på skolan samtidigt som G själv började skolan. Hon är kvar ännu!
Barnen sover och strax gör jag det med. G är på flygplatsen och lyfter om ett par timmar om jag minns rätt. Han kommer hem till oss sent ikväll.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Sedär, det fixade du ju alldeles utmärkt bra, kram

Mamma sa...

Vad skönt att höra att han vänder hemmåt.