söndag 10 maj 2015

Åtta bilder.

Åtta bilder från helgen, får symbolisera vart och ett av de åtta år jag bloggat till och med just denna dag. Det går trögt med bloggandet. Skrivlusten finns där, bilderna tas. Men orken saknas. På kvällen (som nu...), när jag tar mig tiden, är jag alltid för trött och gruvar mig redan för nästa morgons uppvaknande i sömnbristens tecken.
Solnedgång i Norra hamn i fredags vid 21-tiden. Bara litet is kvar nu!
Well, well. Jag har en del idéer om hur jag skulle kunna få det att funka. Jag trivs verkligen inte med att blogga från telefonen. Appen har inte gjort det bättre på sistone, då den vägrat publicera fler inlägg än jag faktiskt lyckats trycka ut den vägen.

Men hur som helst.
Rubens go to-aktivitet då han inte får spela. Helt okej kan jag tycka.
G tog planet imorse och drog till Korea. Han landar där om cirka en och en halv timme. Han kommer hem igen på torsdag kväll. Hantverkarna hantverkar och gjorde så även igår. Veckan som kommer, planerar de att arbeta den röda torsdagen och såklart klämfredagen - lördagen vet jag inget om i nuläget. De pressar på, fyra veckor är gjorda. Två kvar. Heja!
Rensandet fortsätter, tro inget annat. Rensar pärmar från studietiden. Tre års universitetsstudier genererar en del papper och anteckningar. Lade sedan om studietekniken under barnmorskeutbildningen och slutade skriva så gott som hundraprocentigt. Det gick ju bra det med!
Mitt i allt damm från ombyggnationerna, eller kanske just därför, har vår dammsugare behagat att gå sönder. Mekaniskt. Riktigt trasig, G har dömt ut den (trots att jag erbjöd mina kulörta/mönstrade rullar med silvertejp åt honom att laga med). Vi for en vända igår och tvingade med oss barnen. Barnen testade hellre iPad Minisar (än dammsugare). :-D
Biltema hade en riktigt stor stol.
Gick ju jättebra att bråka i den med. ;-)
Norahs version av en huvudfoting! Genialiskt! Jag höll på att skratta ihjäl mig till Norahs stora förtrytelse ("-Mamma!") av bara åsynen. Vi fyndade hjälm och stövlar via Blocket för totalt 175 pix. Sådant gillar vi verkligen!
Norahs mellis på Kallax gårdsbutik.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Huvudfotingen är ju på pricken, himla kul
Var köpte ni dammsugaren?
vacker bild från N Hamnen

Du upptäckt du också att papper tenderar att hopa sig...

kram

Morskan sa...

Du, det bidde ingen dammsugare! Vi hade läst tester, men väl i varuhusen blev vi så himla förvirrade att vi beslöt oss för att gå hem och beställa från webben istället.

Ja... fråga G hur han tycker att mina papper hopar sig! ;-D