lördag 16 maj 2015

"-Ofräscht!"

Idag har de varit fyra som jobbat en lång arbetsdag hos oss. G initierade kaffebjudning och spurtade iväg till Holms och köpte bulla. Jag muttrade litet när han kom tillbaka med två hela bullar, olika sorter. Jag tyckte det var litet överdrivet med så mycket bulla.
Norah ligger bakom citatet i rubriken. Tidigare i veckan skrev hon den här lappen och satte upp den vid toan. Detta efter att hon hittat toalocket och -ringen uppfällda mer än en gång efter att någon av hantverkarna lånat toan. Den får sitta kvar helt enkelt, i någon vecka till.
Vi bjöd upp dem ur de djupa källarvalven och att döma av kommentarerna, så såg bullan fin ut. Vi fikade och pratade firmor och hantverkande och när de bröt upp så skramlade fyra stackars bitar bulla kvar på faten. G hade exakt rätt känsla. :-)

Vi for ut på ärenden före lunch. G droppade mig på Storheden, där jag strålade ihop med Barndomskamraten, Tuva och Norah. Vi inledde på sportbutiken som gör skäl för sitt namn - XXL, där vi snabbhandlade ett par sportsandaler till Norah och en jättestudsig lekboll som hon tvärt ville ha.
Jag fick i princip inga foton alls idag! De jobbade och jobbade och jobbade ju hela tiden. Jag fotar hellre när de inte är där, såklart. De får jobba ifred, jag får fota ifred. Men jag smög mig till den här bilden i alla fall. Det blir helt galet fint!
Därefter skulle Barndomskamraten till Granngården, där jag passade på att titta på ridstövlar. Jag blev ganska nedslagen då de endast för två modeller, varav ingen är den jag siktar på. Nåväl, märket i fråga har webbshop också.

Mitt i allt det där hade vi gjort bort att äta lunch också och efter Granngården kroknade småtjejerna. Vi fick skjuts hem och skildes åt. Väl hemma surrade det fortfarande av aktivitet - det jobbades för fullt. G hade fått en del gjort, bland annat gjort klar skotern för sommaruppehållet och parkerat den i garaget i hamnen. Jag packade det vi skulle ha med oss och så åkte vi mot mamma.
Jag skulle precis få en bild på de fina knopparna jag bestämde mig för häromdagen, då firmatecknaren steg in i bild. Jag maskerade honom litet. :-) Han berömde faktiskt valet av knoppar - han tyckte de var skitfräna. Tummen upp på det!
Vi stannade till på Storheden igen på vägen. Jag sprang in på Hööks och provade några av deras stövlar. Blev nedslagen där med, då lädret i den stövel som mest liknade den jag haft de senaste massa åren kändes papperstunt. Jag fick heller inte igen dragkedjan i skaftet och det fanns bara normal skaftvidd på dem. Jag provade två andra modeller som jag kunde ha, men ingen av dem vill jag ha. De är alldeles för snofsiga - det är ju inte jag!

Hantverkarna var kvar när vi for - de skall jobba imorrn igen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det blir himla fint, toakrypin och allt