måndag 18 maj 2015

Nya ridpryttlar.

Mina stövlar som jag varit så nöjd med, sjunger på sista versen. Dragkedjorna som redan är bytta en gång, har varit litet besvärliga att stänga en tid. I förra veckan upptäckte jag att det är hål i en av stövlarna! Där till vänster på vänstra skon, i böjvecket. Hmm...
Sedan jag fann hålet, har jag snabbt rekat runt på stan och tyvärr bara blivit nedslagen. Jag har tidigare suktat efter de där vackra stövlarna med snörning på vristen, men nu när jag rider western och klafsar i leriga hagar, så tycker jag inte längre att de passar. Boots vore det enda rätta, men riktigt så tokig är jag inte heller. ;-) Mina rustika men ändå tajta stövlar har varit jättebra.
Stövlarna här ovan är de som så att säga kommer närmast de jag har, för själva modellen finns såklart inte kvar. Men Granngården, som är en av två återförsäljare av märket här i stan, för inte den här modellen. De för hela - håll i er nu - t v å modeller... Men om jag mäter alla olika delar av mitt underben och provar skostorlek och så vidare hos dem, så kan de nog visst ta hem ett par åt mig. Och då vill det ju till att jag kan ha dem. 8-]
Här ovan är chapsen som jag köpt idag, från konkurrenten. Ett par lösa läderskaft helt enkelt. De skall jag testa till mina låga ridskor som jag haft i några år nu. Jag har aldrig vare sig ägt eller prova att rida i chaps förut. Hmm... Hur var'e syrran - har du erbjudit mig att låna ett par fransade rackare från Oz? :-) Jag skall försöka komma mig till den andra återförsäljaren av märket som mina stövlar är av och se om de möjligen har hemma stöveln jag inbillar mig att jag vill ha. Men som jag gärna provar innan köp.
Fick med mig en softshelljacka också som var på rea. Insåg att den varma jacka jag rider i nu, är litet väl varm och bylsig.
Vi har inte haft sådan tur med vädret den här terminen som vi brukar ha, så nu köpte jag de här också - regnchaps. Otroligt finurliga täcker de lårens ovansida och knäna - de delar som är absolut mest utsatta under en vanlig ridlektion ute i regnigt väder.

1 kommentar:

Unknown sa...

Fanns det ingen häromkring som gjorde ridstövlar, en skomakare i nån by - läste om honom i tidningen, där borde det ju gå att få passande stövlar....
Men han kanske har slutat