lördag 19 december 2015

Imorgon smäller det!

Eller åtminstone gäller det! It's time for Star Wars! Och vi är helt redo.

Jag går alltid alldeles för långt, jag vet. Så jag har putsat 3D-glasögonen. Jag har bett G att göra en skattjakt till morgondagens adventspresent (ytterst sporadiska i år och endast sådant som de behöver), som alltså är biljetter till den nya filmen (klart barnen behöver dem!). Barnen älskar skattjakter, så det blir kul!
Bara Star Wars-affisher. Inga andra. Väldigt snyggt. :-)
Som vanligt tror jag att vi vuxna [jag] är mer upphetsade än barnen. Norah berättade häromdagen att en tjej i hennes klass skulle se filmen på söndag och  "-mamma, den är från 11 nu!". Oj, är den, fick jag ju lov att säga och att jamen då får vi lov att titta på biljetter då. Men det är nog fullt nu sade jag och det trodde Norah också att det var. Inombords fnissade jag nöjt för mig själv, rusig av stillsam lycka över ännu en lyckad överraskning!

Vi bänkar oss på bion redan klockan tolv. Efteråt har jag önskat att vi skall gå och fika på stan hela familjen. G har missat Rubens konsert och Norahs födelsedag, vi missade helt skyltsöndagen och nu vill jag julmysa till det litet. Barnen gillar konceptet - det är bara G som får stålsätta sig. ;-) Inköp av julgran står på morgondagens agenda också.

Vi har bett att pappa kommer in och håller Axi sällskap då hon varit ensam en stund, så äter vi middag ihop efteråt allihopa.

1 kommentar:

Birger sa...

Många förberedelser, under sena timmar. Kram åt dig, nattarbetare