fredag 12 augusti 2016

En lugnare dag.

Vi bestämde att vi idag bara skulle rekognosera nöjesparkerna och ordna biljetter. Fast först skulle vi sova ut och det gjorde vi. G längst. Jag väckte Ruben när det blev dags för mig att hoppa i poolen (premiär för mig) och då hade Norah redan badat i närmare en timme. G kom upp så småningom och badade han med.
Barnen badade och badade och badade och hade röda ögon och dimsyn när vi tvingade upp dem ur vattnet för brunch. Norahs besvär hängde kvar om än i avtagande, en stor del av dagen. Då vi handlade för middagen, köpte vi ett allergipreparat, ögondroppar. Helt otroligt - en droppe i vart öga och allt det röda i Norahs ögon släcktes ut på den stund det tog att köra hem till huset.
Barnen har fått nya springskor - de svarta i förgrunden. Ja, jag kan ha dem också... :-)



H-e-r-r-e-g-u-d så stort det är..! Vi körde och körde och körde. Fick åka transfer från parkeringen till parkingången. Till den ena parken alltså. Den ena av fyra. Och så har Disney två vattenparker här någonstans också.
På vägen tillbaka kom till slut regnet. Lagom till ett fikastopp hade det redan slutat regna. Och åskan kom aldrig nära ikväll.
Barnen hann bada en stund till ikväll medan G och jag förberedde middagen. Efter maten var det badstopp för både hud och ögons skull. Ruben har spelat, Norah kollat på Netflix och G och jag har brottats med att planera första dagen i The Magic Kingdom imorgon. Nu är det dags att gå och sova.

1 kommentar:

Birger sa...

Vilka ögondroppar, dom finns nog inte här i landet
Här är inga problem med ögondroppar, däremot så droppar det från dom grå molnen, regnat hela dagen
Så fint det såg ut soldäcket där Ruben och Norah satt i solen
nu går jag och vilar
kramar