måndag 8 augusti 2016

Södra Manhattan igen och Brooklyn.

Vi skulle besöka Chinatown idag, då det är Dim Sum-festival på söndagar. Norah blev snabbt äcklad av den påträngande fisklukten, vilket jag erkänner att jag också blev, men lät inte det märkas förstås. Ruben var mer fascinerad av att det gick att hitta levande grodor, ormar och sköldpaddor, fiskar och skaldjur förstås. Allt det känns så pass främmande och mindre fascinerande, att jag kände mig lättad när vi som genom ett under, eller bara med ett steg, klev från Kina till Europa och in i Little Italy. Phew!
På södra Manhattan är Freedom Tower ofta väldigt synligt.
Hur det nu blev, så gick vi över Brooklynbron. Målet var Grimaldi's pizzeria som väntade på andra sidan bron.


Vi fick som sig bör köa 20-30 minuter innan vi fick komma in. De sägs ha New Yorks bästa pizza och nog var den god. Man bestämmer toppingen helt själv och vi tog in en stor pizza, färdigskuren i åtta slices, vilket räckte åt oss. G fick kanske litet litet, men planen var att traska vidare till ett glasställe helt nära pizzerian.













2 kommentarer:

Birger sa...

Häftig keps på Ruben, var det konstnären man såg på en av bilderna, med livremmen långt ner på höfterna?

Birger sa...

Träffar modeller ser jag, av kändisar Nu skall jag se om det går att brassa lite käk, var in och handlade pillerburken blev tom i morse.
Katterna sitter här på bordet framför skrivaren och tvättar varann, småblundar lite, ser trötta ut
19,2 ute blåser skönt
kramar