onsdag 8 juli 2009

Bom.

Har just varit på en av de mest meningslösa utflykterna jag företagit mig.

Innan gymmet for jag med lågt ställda förväntningar till COOP Extra, där jag skulle kolla om ett paket fanns kvar som kommit till mig medan vi varit i huvudstaden. Det skulle hämtas senast 1 juli och jag hade fått en påminnelse också, med sista hämtdag 2 juli. Expediten tittade efter, men paketet hade hunnit gå tillbaka.

Känns idiotiskt - jag hade beställt material kring hederskultur som vi skulle ha på jobbet. Måste förstås kontakta myndigheten jag beställt av och ödmjukt be dem skicka igen. *suck*

Styrde så mot gymmet. Hört talas om sommartider någon? Kom dit 1950 och gymmet stängde 2000 (stänger 2130 då det inte är sommar). Så det var bara att vända i dörren som man säger. *suck*

Sist stod hoppet till ett glassogram som jag fått av ett av våra försäkringsbolag. Jag får hämta ut en GB-glass till ett värde av högst 23 kronor och detta på Pressbyrån. Hade kommit på att vi faktiskt har en Pressbyrå i stan, på busstationen, så dit rattade jag nu och målade upp glasskartan framför min inre syn. :O) Såg mig själv sedan sjunka ned i soffan med en smarrig glass och en kopp te. Svängde in på parkeringen och såg att det lyste där inne - jag hade minsann hunnit oroa mig för att de också skulle stänga klockan åtta.

Medan jag gick mot stället, hann en man gå dit och dra i handtaget - som givetvis inte rörde sig en endaste millimeter. Ååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhh... *trippelsuck* Ingen glass heller.

Nåja. Jag står här och suger på stor, brun kandi istället, eller bröstsocker som vi kallade det när vi var små. När jag röjt upp hjälpligt här hemma, skall jag likafullt sjunka ned i soffan, med glass ur frysen. Har inte ätit någon Häagen-Dazs på länge och ingen Ben & Jerry's heller. Ser så gott ut när de på film skottar i sig glass direkt ur bägaren - faktiskt det bästa enligt G. :O)

Får man äta upp en sådan bägare ensam? ;O) Får se vad jag kommer fram till efter röjning och en dusch! :O)

Inga kommentarer: