fredag 3 juli 2009

Svettiga mammor.

Skrev det ovan som en del av ett mess till G i Shanghai igår. Syster och jag satt med alla barnen och väntade på en buss som skulle ta oss närmare ett bad i sjön Fysingen alldeles här intill. Tanken svindlade och det svajade till litet - jag och min lillasyster. Nu sitter vi här som två mammor. Också. :O)Vi hade en bättre baddag än de jag hittills (väldigt få) haft med mina barn. De har varit så små, att vi oavbrutet varit tvungna att passa dem - passa dem från att drunkna, från att försvinna, från att äta sand eller annat mycket läbbigare som går att hitta på en strand.
Det går fortfarande inte att slappna av, men jag behöver inte jaga dem på samma sätt. Nu går det ju att prata med Norah och Ruben och förklara och fjärrdirigera, så att säga. I någon mån.
Barnen hade kul, utan tvekan! Det fanns mycket att utforska i vattnet och i vattenbrynet. En liten ödla bevärdigade oss med sin närvaro i flera minuter, ganska konstigt kan jag tycka. Ödlor brukar ju vara pilsnabba på att sticka iväg. Den här lilla vännen hade cirka fyra centimeter mellan fram- och bakben och drog sig sedan undan. Barnen stiftade förtjust bekantskap med blålera, som jag tydligt minns att jag själv fascinerat lekte med när jag var liten.

Inga kommentarer: