onsdag 1 juli 2009

Sommartid.

Vi har verkligen semestrat till oss. Jag har inga problem med min mage, men till och med den har hittat åter sin regelbundenhet. ;O) Det är antagligen miljöombytet som framtvingat den här avslappnade tillståndet. Vi är inte hemma, där allt ogjort som vanligt hänger över en. Vi är ju istället hos syrran och trängs med dem och syrran formulerade det väldigt väl en gång när de var hos oss - det där fenomenet som gör det så lätt att göra vanliga saker hos någon annan än det är hemma. Diska, dammsuga, tvätta och vika tvätt - ni fattar. Borta har man bara den där enkla sysslan att ta itu med. Sen är det slut. Då behöver man inte tänka på förrådet i källaren som har exploderat och plötsligt behöver även arbetsrummet för att hysa allt vi haft i förrådet. Eller på att det inte hänger några gardiner i köksfönstren. Eller på att källerdörrarna skall målas. Eller. Eller. Eller.
Ökenvarmt. Nästan. Känns så för en hurven norrbottning. Termometern har toppat på 31,5 grader i skuggan.
Nä. Istället är barnens mat- och sovtider helt ur led. ;O) Barnen är vakna oftast till framåt 21-tiden eller litet till och följdaktligen sover de oftast till efter åtta, kanske till framåt halv nio. Längst sov Ruben en morgon med mig till tjugo i elva tror jag den var. :O) Det går lika bra det. Vi har aldrig ruckat så rejält och konsekvent på deras tider förr - jag har varit rätt rabiat på den fronten. ;O) Det känns rätt skönt i alla fall, att slappna av så här.Sedan har vi ju galet varmt! Milde himmel. Har tappat räkningen, men det börjar nog vara en vecka som det varit kontinuerligt och ihärdigt soligt och överväldigande varmt. Som den sanna pessimisten, oroar jag mig förstås för att det här blir den sommar vi får. Minns mycket väl det jag skrev ifjol och tyvärr fick rätt i... XO)
Barnen leker förtjust i en liten pool och med en jättefiffig vattenspridare, härefter kallad "spagettiblomman". Emellanåt, som igår, plågar syrran och jag dem med en dag på stan, antingen i Väsby eller i själva Stockholm city.
Bästisen - vi lunchade på McD! Här är ju så ont om Max-restauranger! ;O)

Syrran är hos barnmorskan och jag är barnvakt. Ikväll skall S ta hand om och lägga a l l a barnen :Oo medan syrran och jag får en ledig kväll för bio med några andra damer. Känns nervöst (svågern och alla kidsen) och helt ljuvligt (shoppingmöjlighet i Kista och en tjejfilm på bio)!

Inga kommentarer: