onsdag 29 juli 2009

David.

Av min förmodligen flitigaste läsare, tillika min bästa vän, blev jag igår tillsagd att vänligen uppdatera min blog. ;O) Bästisen hade vid det här laget svår kramp i sina tummar, som hon troget hållit sedan jag uppmanade till detta då syrran och S åkte in till förlossningen för nitton dagar sedan.

Samma dag föddes helt normalt och tror jag i en bra upplevelse för min bästa syster och hennes livskamrat vår nyaste familjemedlem - David. Han gonade sig ju i sitt trettiosjugradiga hav till några dygn efter vi åkt hem, så jag har tyvärr inga egna bilder på honom, men titta gärna här och här på fina bilder på den lille sötnosen. Där hittas förstås fler bilder på stolt storebror och resten av familjen också.

Uppdateringen då? Jag skyller på ett hyfsat flängande som vi ägnat oss åt sedan vi blev lediga för sex och en halv vecka 8O) sedan. Först tre veckor i huvudstaden. Hem. Barnen ut på ön, mamman ledig och en snabbis till IKEA. Ön och Hindersödagen. G hem. Äntligen. Kvar på ön. En förlängd helg i Överkalix hos mor och Harry, med traditionsenlig sommarmarknad och skönt väder.

Ut på ön igen och nu vidtog ett febrilt skruvande, då G satte ihop den totalrenoverade båtmotorn. Motorn lyftes in i båten i söndags och provkördes första gången på måndag morgon. En stund senare ploppades båten ned i sjön och vi puttrade sakta upp till stan. Motorn räknas ju nu som ny och skall därmed köras in. På fjärden gick motorn varm och vi fick lov att driva litet stillsamt en stund innan G fick igång den igen.

Jag arbetade måndag eftermiddag med att introducera en barnmorska från Stockholm. Hon vikarierar för mig de här sista två veckorna jag är ledig.

Förutom flängandet, så finns det bara uppringt internet på ett par av de ställen vi vistats på och så landar det till sist bara på att lusten att umgås med min man tillfälligt har överstigit lusten att skriva. ;O) Lusten att skriva finns där alltid, men jag har haft svårt att vilja stå vid datorn i köket den lilla tid jag har med G innan han lämnar oss igen.
I mitten av augusti fortsätter han att arbeta i Stockholm och ja, det blir fler resor till Shanghai. G har tagit hem te från Kina, te som jag tycker luktar hö. Dylika teer har jag alltid haft helt svårt för att tycka om, men någonting klickade till och nu njuter jag teet. Jag menar, när G börjar tala om te, dricka te som han aldrig gjort - det påverkar ju mig. ;O) Det är oolongte och det finns ingen som helst beska men en svagt söt smak. Teet ser ut som torra kulor - tebladen är handrullade. I det varma vattnet vecklar bladen sakta ut sig och de får ligga kvar där hela tiden. Man fyller gärna på med mer vatten efterhand.

Förutom fina teer, ordnar G mig heltrevliga saker från copy market. Två nya Gucci-väskor lever med mig nu, en Gucciklocka och en Dolce & Gabbana-tisha. Alla som inte läser detta, kommer att tro att jag investerat stort i mina accessoarer. ;O) :O)

4 kommentarer:

en annan sa...

:-D Äntligen!

Morskan sa...

Gulle du... :O)

Linnsan sa...

Hej E!

Nu i kväll (sista veckan på semestern) tog jag mig tid att sätta mig ned och läsa din blogg. Spännande att följa ditt liv. Är norröver nästa helg. Kanske möjlighet att träffas?

Morskan sa...

Men Linnsan! :O) Tänker på dig rätt ofta faktiskt - har laddat en tid för att slå dig en signal.

Vi åker ut på Brändöskär imorrn och kommer hem senast torsdag 6/8. Så det låter väl som en bra plan att ses den helgen?! :O)