söndag 16 augusti 2009

Måste.

Vill. G säger att jag måste göra ett inlägg. Göra? Skriva kanske man säger? Skriver.

Imorrn drar G till Stockholm igen och fortsätter att arbeta där. Fem veckor har han varit ledig. Jag åtta. Och jag har redan hunnit arbeta min första vecka.

I helgen har vi varit en snabbis ut på ön - ut igår, hem idag. Vi fick bättre väder än jag väntat mig igår och jag tog en bra promenad i shorts och linne med Smilla och en rusig liten pop-karamell i öronen - Agnes (Spotify: spotify:track:2n7YUvLdOz6Zn47Hs5HR0W Agnes CD "Dance Love Pop" erbjuder närapå hundraprocentigt perfekt power walk-musik. Jag blir hellycklig överallt av att gå till den musiken! :O)). :O) Smilla stannar hos oss en hel vecka, till kommande lördag.

Vi fick också träffa barnens faster och farbror, av vilka vi inte sett mycket av i sommar. Vi hoppas hinna se dem en snabbis även nästa helg. Som en liten bonus fick vi även en glimt av G's kusin med familj.

På hemvägen ikväll jagades vi av ett oväder som färdades snabbare än vi tror jag. Molnen närmade sig medan vi körde och medan vi lastade upp på kajen började det blåsa upp. Jag tog barnen och vovven och gick till bilen. För varje steg vi tog piskade vinden hårdare bakom oss. Till slut manade jag barnen att springa och när jag spände fast Norah så började det regna! Helt otroligt hur snabbt vädret svänger ibland.
När vi lastat bilen med grejorna blåste det vita gäss över hela fjärden och jag fick bara rörelseoskärpa på de stressade bilder jag försökte ta utan att blöta ned kamran. Nu skall jag stryka ett par skjortor åt G och sedan mojsa i soffan med honom en stund innan arbetsvintern börjar...

Vi ses till veckan!

4 kommentarer:

en annan sa...

Oj, men arbetsvintern??? :-o Låter så länge på något vis... kan man inte börja med en arbetshöst? Uppbruten av diverse helger och så det stora crescendot julfirandet? :-)

Morskan sa...

Aahh... Det är klart. Tror jag känner mig så utvilad efter denna sommar, att utsikten mot en arbetsvinter inte känns så tung.
Märkligt. :O)
Men också positivt. :O)

en annan sa...

Jag har alltid gillat hösten bättre än sommaren, men efter denna sommar är jag beredd att ändra åsikt. Vilken OTROLIG sommar vi haft!! Helt fantastisk! *gillar*

Morskan sa...

Å, jag håller med! Sommaren ställer sådana krav tycker jag. Man måste vara ute, man måste vara glad åt det vackra vädret, man måste vara sommarfräsch. Typ. På hösten får man kura ihop sig helt legalt. ;O)

Men den här sommaren. Den har laddat de så kallade batterierna. Jag känner det. :O)