torsdag 20 augusti 2009

Hemma.

Vi blev hemma idag, Norah och jag. Turligt nog hade jag bara tre patienter bokade och de raringarna är alla ombokade till imorrn. Då jag hade tänkt vara ledig med G och barnen... *suck*

Norah är piggare efter en natts sömn, men inte helpigg. Hon känns litet varm och eftersom hon var varm även i natt, så hade jag bestämt mig redan igårkväll att hon skulle få vara hemma. Ruben åkte i morfars firmabil till förskolan - supernöjd satt han fastspänd i framsätet och vinkade när de for. :O)

Norahs körtel i käkvinkeln på höger sida är galet stor. Hon säger att spottet inte koms ned i halsen när hon skall svälja. Måste kika henne i halsen när hon vaknat. Norah har fortfarande inga andra förkylningssymtom. Sedan förra veckans feber har hon låtit diskret "grötig" när hon pratar, som att det är litet tjockt bak i svalget. Halsfluss?Efter en långpromenad då Norah höll i Smilla hela vägen utom den allra sista snutten (Norahs och Smillas tempo sammanfaller perfekt! ;O)), gick jag ett varv bland mina krukor och rensade bort överblommat fnas. Solen sken faktiskt och jag hämtade kamran och dokumenterade litet. :O)
Arrangemanget vid bron fick en helt oplanerad men rätt lyckad asiatisk känsla, mycket tack vare de fina ljuslyktorna i gjutjärn som jag fick av mor för ett par år sedan. De passar perfekt till kissen jag hade sedan tidigare. :O)

1 kommentar:

en annan sa...

Så fint du har!!!! :-) Hoppas Norah känner sig bättre snart, lilltjejen! *kramar*