tisdag 18 augusti 2009

Uri.

En pojke från Kirgizistan (Älvsbyborna säger Kirgistan, men när jag googlar så kommer stavningen upp som jag använt mig av först) har vi förmånen att få träffa då och då när han är i Älvsbyn. Han bor vanligtvis med sin familj i Bishkek (huvudstaden) och heter Urmat.

Ifjol var han med på bilsemestern (min förklädda orsak för att ta mig till Star Wars-utställningen som var förra sommaren i Ö-vik. ;O)) och i år följde han förstås med och körde minimotorcykel och så till B-skär.

Bjuder på några bilder med Uri!
Våra outtröttliga, stora och jättesnälla pojkar, som alltid tar hand om och underhåller våra småskruttar (ibland skriker dock Bästisen åt dem att göra det! ;O)). Det är så uppskattat av mig och G (ja, att de avlastar oss alltså)! :O)

Sista kvällen på B-skär tog veckan ut sin rätt. Uri och Frasse hade badat, simmat och bastat timvis så gott som varje dag. Uri somnade och var faktiskt litet svårväckt när de skulle bryta upp och ro över viken hem till sin stuga den kvällen. :O)

B a d a t var ordet. :O)

Inga kommentarer: