måndag 25 oktober 2010

Nyklippt kille.

Plötsligt händer det! Vi hade ätit färdigt ovanligt tidigt ikväll, så då ryckte jag fram klippmaskinen och gick lös på Rubens blonda hårsvall. Det kändes otroligt silkigt och hopplöst, men när vi var färdiga, så såg det ju hur fint ut som helst. :O) Lillgubben blev jättenöjd själv också, som synes!Med sig hem idag hade Ruben så årets första pumpa. Han har ritat den alldeles själv och jag tycker den är suverän! Ovan i bild syns de fina ljuslyktorna som gudfamiljen begåvade våra barn med i lördags. De ger ett jättefint ljusspel på bordet, men som Bästisen själv var inne på, så skall vi försöka rigga upp dem i fönstret. De måste se jätteläckra ut utifrån!

Så, jag erkänner - jag gillar Halloween rätt mycket! Vi kommer att ha godis hemma (duh!) och den lilla rekvisita vi har, kommer att åka fram. Kul, kul, kul!

1 kommentar:

en annan sa...

Åh så fin han blev! Han ser så otroligt "stor" ut, nästan läskigt... :-o :-D

Jag måste erkänna... jag gillar också Halloween... Trots att jag egentligen rent nationalmoraliskt borde vara emot den. X-) Jag skall genast, faktiskt, stryka på den fantastiska duken mamma sydde, och dekorera köksbordet med de två-tre pumpaljusstakarna. Mys! :-)