fredag 22 oktober 2010

Så bra.

Så skönt. Så himla mycket fredag. :O) Jag lovar - ikväll blir det hämtpizza och ostkrokar och sedan blir kalas hela helgen lång. Och jag har inte ångest över det! *yay*

Bjuder så på litet mys. :O) Det är något med tv-serien "House". Inte så mycket med serien förresten, utan nästan uteslutande med karaktären "dr Gregory House". Serien skulle falla platt till marken utan honom. Spelad med den äran av Hugh Laurie. Så, här i alla fall, ett citat:

"- That's Spec, U and a guy named Lation", där House dräpte någon av sina adepters teorier. :O) Sådant kan en sådan som jag mysa åt. En vanlig fredag. :O)

11 kommentarer:

en annan sa...

Ha ha :-D Så bra!

Jag sitter en ovanlig fredag och jobbar. Familjen på vift. Huset hemma helt upp och ned och VÄLDIGT VÄLDIGT tomt. Ingen lust alls att åka hem...

Morskan sa...

Ah, nej - jag fattar...

Har hunnit sakna er på msn - kom inte ihåg (guldfisk...) att det var i helgen S drog med kidsen. Har de kommit fram?

Men du? Har du fattat att du och jag och nästan alla våra barn får en (ensam) helg ihop när du kommer upp? :O) Hur ovanligt är det på en skala?

Jag har funderat kring sovarrangemangen den helgen. Skall du helt enkelt sova med mig i vår säng? Men var lägger vi då David? Bäddar vi ned honom i resesängen i barnens rum? Eller skall han sova med oss? Eller vill du sova med David down under? ;O)

*kramar*

Och du - jag är ledig fredagen också! *yay*

Morskan sa...

Eller jag kan sova med något av våra barn, så får du och David min och G's säng?

en annan sa...

Åh, jag tror inte det funkar att ha David i något annat än en resesäng! :-D Han kryper omkring som en liten ångvält på nätterna. Det borde funka fint att ha honom inne med de andra, om de inte väcks av hans obligatoriska midnattsvaka... Blir det för stökigt kan vi ju alltid bära ut honom. :-)

Jag sover gärna uppe med dig! :-)

S har helt jätteknasigt nog blivit bjuden på (sitt eget) kalas den helgen och nu står jag inför valet att ta med Tobias också. Klarar vi det? ALLA barnen OCH mässan?
Har du pratat med någon av barnvakterna där uppe?

Morskan sa...

Nä, jag har faktiskt inte pratat med någon om att barnvakta. Än i alla fall.

Det enda skruttet med om båda dina barn kommer, är att vi inte kan ränna omkring tillsammans i bil då. *morr* Annars blir det ju hur mysigt som helst! :O)

Kan de flytta S's kalas?

en annan sa...

Om du inte anlitat barnvakt till Norah och Rubster så antar att hantverksmässan är out of the question? Då behöver vi ju inte ränna, egentligen? :-)

Morskan sa...

Jag hade tänkt att kidsen skulle med?

en annan sa...

Aha...! :-D Jäklar! Då snackar vi om festivaler i svett! Fyra viljor, två par ben under kontroll, ett par som springer hur som helst och ytterligare ett som inte vill sitta i vagnen eftersom ingen annan gör det... *svettig bara att tänka på det*

Men det måste vi kunna lösa med en busstur? Går det inte buss till Arcus? :-)

Morskan sa...

Det går buss till Arcus, det gör det.

Vi får väl kolla hur det ser ut på barnvaktsfronten; vi har en jättesuverän tjej som gjort praktik snart 1,5 år på barnens förskola och som gärna är barnvakt. Hon kan säkert passa Norah, Ruben och Tobias en stund och så tar vi med oss David?

Eller så pappa?

Eller så Oskar och så får vi med oss Eva på mässan? Tobias känner ju honom också.

Vi får klura på det där. Klart att Hantverksdagarna blir nästan ingenting med alla barnen - inget utom att jaga barn. :O)

en annan sa...

Men att jaga barn kan ju vara OK det med, på sätt och vis? Det finns ju rätt mycket för barnen där också. Och nu när jag landat i tanken på ett lite annat fokus så är det enda jag egentligen vill ha/se på mässan det där OGUDAKTIGT goda brödet de brukar sälja... :-D

Nästa år, då får vi se till att vi har gubbarna antingen med, eller åtminstone barnvaktande. DÅ skall jag gå på hantverksmässa och bara njuta. :-)

en annan sa...

Tobias kommer inte med, S får missa festen. Det skulle kosta över 2000 riksdaler att lägga till honom på min flygbiljett och SÅ mycket är inte S kalas värt! :-o
Så det blir som den ursprungliga planen - jag och David får en mystur norrut och Tobias och S får bonda lite härhemma. :-)