tisdag 12 oktober 2010

Tack Öhman!

Idag blir det potatisbullar till middag. Jag hittade receptet här. :O) Moset hade vi förstås redan.

---> Update: Potatisbullarna blev jättegoda! :O) Vet inte riktigt vad jag haft för recept tidigare, men tydligen är det så här de skall tillagas på ett ungefär. Och då hade jag inga finesser i idag, som till exempel gräslök eller persilja.

Rolig iakttagelse kring barns (icke)logik. Ruben ratar omsorgsfullt varenda potatistärning när vi äter oxpytt. När vi äter sill och potatis, äter han lätt ett par kokta potatisar med smör på för att klara sig utan sillen som han då ratar.

Dagens mat var jättegod intygade båda barnen och åt snabbt ett par potatisbullar var. :O)

4 kommentarer:

en annan sa...

Ja men visst ÄR det världens bästa sätt att återanvända gammalt mos på!? :-) MUMS!

en annan sa...

Och jag vågar påstå att jag inte har en endaste aning om vad Tobias äter eller inte - för det är precis sådär, ibland äter han något för att slippa äta något annat. Idag mumsade han i sig broccoli som aldrig förr - vaddåvaddå, han har ALDRIG ätit broccoli förut. Men kornriset och köttfärsbiffarna ogillades. Mangosåsen gillades.

Morskan sa...

:O) Knasbollarna våra. :O*

Birger sa...

Dom är väl lite lik sina mammor.... potatisbullarna såg ju goda ut