tisdag 12 oktober 2010

Reminiscing.

Ett litet svårt ord i rubriken, men igen ett ord på engelska som exakt säger det som jag menar. :O) Jag minns "gamla" tider, det som varit. Blir litet sentimental. ;O) Så jag tänker litet oftare än vanligt på New York. Snart är det två år sedan vi var där. Dags för litet bilder igen! :O) Tänkte den här gången visa hur vårt hotell såg ut.
Det hette St. Marks Hotel och låg i södra delen av Manhattan.
På väg upp. Minns inte om det var två eller tre trappor upp. Men trappor var det. O yes. :O)
Tv och garderob. Och G's fötter. Till höger vägg mot innergård = inget gatuljud i vårt rum. Till vänster dörr och badrum.
Samma fötter, tv:n, en spegel på väggen mot innergården.
Garderoben, dörren. Mittemot den, badrummet. Och så elementet, som mer än väl kompenserade att vi inte hade några gatuljud på rummet. Vi hade elementljud istället. :OD
Badrummet. Jättefräscht och rent, precis som resten av rummet. Vi hade bestämt att vi bara skulle sova där och äta alla måltider ute på stan. Rummet var pyttelitet men helt funkis.

Kanske bor vi där igen nästa gång. Eller så inte. :O)

4 kommentarer:

Morskan sa...

Kan inte fatta att jag glömde att fota rummet på Mallorca... XO) Jag fotar ju alltid alla rum jag bor i (utanför hemmet). :O)

en annan sa...

! Ja det känns som en fadäs! Vi fotade vårt rum dubbelt om inte tredubbelt... Eftersom vi inte kollade bilderna medan vi var där upptäckte vi att både S och jag dokumenterat... :-D

Birger sa...

Elementljudet kommer från lågtrycksångan dom värmer sig med

en annan sa...

Otroligt läcker lyktstolpe du står intill på första bilden! :-)