lördag 12 januari 2013

Beting?

Beting, begär eller beroende - det är frågan när min hjärna vill ha kaffe men min mage inte riktigt vill och jag överväger att ändå ge mig på kaffe. X)

Så var det ju det där med lördagsgodis. Hjärnan vill, magen säger inte riktigt detsamma.

Kanske har med de amerikanska frukostpannkakorna att göra. Rejäla matplättar till middag igår, amerikanska med någon saknad ingrediens till frukost idag, kanske blev en något enahanda start på matintaget efter magsjukan. Norah är i fin form och åt godkänt av pannkakorna. :)

Ruben är på helgens första kalas redan, ett alternativt pyjamaskalas med (minsann!) våfflor och plättar till frukost, lek, bus och fika hos allra bästaste bästisen från förskoletiden. Solen stiger mot en blekt klarblå vinterhimmel - det är otroligt vackert och lockande att gå ut, men ingen utom G är riktigt i form att göra det.

Så jag diskar och tvättar istället. Skall försöka ge mig på en dusch också.

3 kommentarer:

Birger sa...

Roligt att se hur det går mot bättring, myrsteg, men ändå
kramar

en annan sa...

Men GU så rolig kalasidé!! Den skall jag försöka komma ihåg! :-) Funkar ju bäst förstås med inte allt för många barn på själva kalaset. Men det vore supermysigt! :-)

Håller med pappa - skönt/roligt att höra att ni kryar på er! SKÖNT att det inte var en sån där veckolång infektion som drabbade er! :-)

Morskan sa...

De är stillsamt kreativa den här familjen, eller kanske pojken själv. :)

Redan ifjol hade han sitt första pyjamasparty, inspirerad av storebror. Då var det på kvällen, typ halv sex och de inledde med pizza som barnen själva fick bestämma fyllningen på. Så var det lek och film och godis. Och ett mycket begränsat antal bjudna. Och inte bara från dagis, utan kusiner och grannbarn.

Nu var det från morgonen och då blev det klokt nog inget godis, men väl avrundat med glass och kaka och så hade de spelat något dansspel framför tv:n.

Jättebra idéer som sagt!