onsdag 9 januari 2013

Mot bättre vetande.

Nej. Nej. Nej. Det är alldeles för sent. Alldeles för sent med tanke på att väckaren ringer om bara drygt fem timmar. Alldeles för sent med tanke på att jag skall fungera medan jag är vaken.
Norah rider själv. Jag tittar på. Bra för oss båda! :)
Inbillar mig dock att jag upplever en liten svängning i tänket. Hade en stark ambition inför slutet av lovet, att komma i säng i tid. Det fungerar inte alls så länge till att nattsudda på det här sättet nämligen. Särskilt som vi fortfarande har bitvis väldigt stökiga nätter. Norah skall upp och kissa, Ruben vandrar till vår säng.

Så, visst, vi kom i säng tidigare än under lovet på söndag kväll. Men alldeles för sent. Senare än det är nu. Igår lade vi oss tidigare. Men somnade inte förrän senare. Igår sade G att vi skulle lägga oss klockan tio ikväll. Jag kontrade med elva. Och nu sitter jag här och skriver och kommer väl inte att somna förrän senare. Gaahhh... X]
Norah fick ett skönt bubbelbad helt allena efter ridningen, då hennes badkompis sussade i soffan med hög feber och tom mage.

Badkompisen.

Igår fick vi post. <3 Senare fikade vi. Tack bästa ni!
Måste prioritera om. Göra om. Kvällsrutinen. Måste vika tid på riktigt för skrivet. Inte sätta igång med det då jag skall lägga mig. Så nu slutar jag - skall bara lägga ut några bilder från de senaste dagarna. :)
Norah ville bli hämtad tidigt idag, då Ruben var hemma från skolan. Tar alltid länge att gå hem, då färden går över alla snöhögar. :)

2 kommentarer:

Mamma sa...

Tänk att Norah blivit så stor och duktig och kära lilla Ruben är så härlig , när han och jag var ensamma på tisdag var han på sitt allra bästa humör vi åt frukost och spelade tillsammans till mamma kom hem och det bar iväg till skolan efter Norah som ville ha kort dag, kramar....

Birger sa...

Du inser ju i alla fall var felet ligger, tidigareläggning av kvällarna är ju en bra början.
Är inte Ruben frisk, stackarn?