torsdag 10 januari 2013

Nej.

Släcka innan midnatt hann vi inte, men väl i säng. G läser, jag sitter och skriver.
Plockar sakta och litet i taget bort julen. Så ikväll fick köksbordet en något mindre julig framtoning. Små julrester finns kvar och det är helt okay, men till helgen försöker vi plocka bort. Känns bra för en gångs skull. Det brukar vara motigt att plocka bort, mest för att det är jobbigt att stuva pumlor och allt sådant. Men att ha fått så pass bra ordning i förrådet gör att det känns lättare ändå.
En läcker teckning av Norah, med än mer snits än vanligt. <3
Ruben gick hem med en kompis idag och åt middag där. Jag promenerade senare och hämtade honom, på en gata som jag i princip aldrig gått på förut. Vi fick en mysig liten promenad hem, då Ruben som vanligt luftade sin oro för mörkret, men också delgav mig sina tankar om människors julbelysningar. Han hann bestiga några snöhögar också.
Norah läste sina tjugo minuter ikväll, högläsning med mig, medan G gjorde middagen. Resten av kvällen har Norah koncentrerat läst en redig hög med "nya" Bamsetidningar som utrangerats på mitt jobb. Till barnens förtjusning. :)

Norah håller på att bli så stor. Hon fick nyligt ett par jättekoola jeans och ser plötsligt mycket större (äldre) ut bara av det. Hon blev jättefin i håret efter besöket hos frisören och nu får vi väl se till att hon får prova låta håret växa på allvar.
Någon gång per dag, ibland mer än en, får jag en innerlig kärleksförklaring viskad i mitt öra.


"-Mamma. Jag älskar dig super-super-super-mycket." Det känns helt underbart att få de betygelserna uttalade till sig. Jag låter dem fästa sig i mitt hjärta och sparar dem där för alltid.

God natt.

1 kommentar:

Birger sa...

Vilka underbara ungar, dom är er väl unnade.
Bara modern sov lite mer
Kram