onsdag 12 juni 2013

Spännande.

Jahapp. Så har jag då provat att ge mig i lag med Tradera.

Barnen har sedan några veckor (ja, egentligen sedan länge, men de sista veckorna i skolan har det liksom tagit fyr i intresset) varit svårartat intresserade av något som kallas för "gogo's".

På skolan har det spelats med dessa gogo's och stränga regler har fått lov att dras upp för att inte de små barnen skall bli avlurade sina figurer. Skolreglerna är desamma som för spelkulorna - barnen får spela kula/gogo's och vinna av varandra, men när spelet avbryts/är över, får varje barn tillbaka sina egna kulor/figurer.

Barnen fick varsin påse gogo's förra sommaren och jag minns att Norah till sin bedrövelse tappade en figur nästan genast någonstans i gräsmattan. Så fick de två påsar var för några veckor sedan, efter att allt hade hettat till och barnen av och till rapporterade om kompisar som hade si och så många gogo'sar och det var konsumkassar mer eller mindre, inhandlade på Blocket och nu senast från Tradera.

Katalanerna som hittade på de här figurerna, måste vara lika lyckliga som de som hittade på diskskrapan. Små plastbitar som barnen har blivit som galna i och som framgångsrikt säljs i små påsar med två i varje och för den påsen får man betala tjugofem kronor. Sic! Jag och några andra föräldrar kunde i söndags konstatera att gogo'sarna var slut på leksaksaffären (det var barnkalas på gång och vi var tydligen några som tänkt ut att gogo's skulle vara en finurlig present) och faktiskt slut hos leverantören - japp, det är några som skrattar hela vägen till banken. :]
Jag har funderat en del och känt mig litet matt över faktum att de säljs så förbaskat dyrt och att det aldrig går att motivera den slanten för de små plastpryttlarna. Så hörde jag då i söndags en pojke berätta att hans pappa hade handlat över hundra stycken åt honom. Jag frågade vart och fick till svar Tradera.

Jag sög på det över natten och kollade på Tradera under måndagen. Det är ju där alla gogo'sarna är! Jag registrerade mig på sajten och började buda i två auktioner. Ikväll vann jag en av dem och förlorade den andra. Om allt bara fungerar, så skall nu 30 gogo's vara på väg norrut från Göteborg, för litet drygt halva ordinarie priset inklusive frakten.

Så bevakar jag flera auktioner nu och har lagt något till bud och det blev ju fort extremt spännande. ;) Mitt vinnande bud slängde jag in minutrarna innan auktionen gick ut. Kul!

2 kommentarer:

en annan sa...

Ohhhh, farligt...! :-D

Men jäkligt gott att fynda, ALLTID gott att fynda! :-) Och herregud, så mycket pengar man kan lägga på ungarnas leksaker, det är himla bra om man kan spara en slant här och där! :-)

Birger sa...

Så nu har katalanerna fångat, inte bara alla barnen, utan en stor del föräldrar också. japp hjulen går runt
kram på er