torsdag 27 juni 2013

Spel.

Norah vaknade med feber i måndags och blev varmare och varmare under dagen. Tur att mamma kommit till oss för att vara med Norah medan jag tog Ruben till ögonmottagningen - som det nu var hade jag ju inte kunnat ta med henne. Norah sov bort det mesta av den dagen och hade närmare 40 graders feber under eftermiddagen och natten.
Vanellope von Schweetz och Wreck-It Ralph, eller Vanilja och Röjar-Ralf som de heter i svenska versionen.
På tisdagen var Norah väldigt mycket piggare och var vaken hela dagen. Hungrig var hon också och åt misosoppa till frukost och fyra sushibitar som vi sparat till henne till lunch. På eftermiddagen hade hon drygt 38 grader igen. Med febernedsättande piggnade bruttan till och så såg vi "Wreck-It Ralph" medan Ruben var på kalas på Teknikens Hus och G passade på att arbeta under tiden.
Minions. De myllrande, superroliga och inte alls betydelselösa bifigurerna i "Dumma mej".
Apropå film, så ser jag fram emot "Despicable Me 2" som haft premiär i veckan! Jag tror att vi tar barnen på bio och ser den, i 3D. :) Det är ju så pass kostsamt att gå på bio alla fyra och det mesta ser vi ju hemma, men ibland måste man ju bara få gå på bio! "Röjar-Ralf" var det vi sist såg på bio med barnen och den är jättehärlig! "Dumma Mej" hade vi helt missat och "upptäckte" en gång när vi hyrde den. Den historien var så överraskande bra och det jag sett av trailers på uppföljaren verkar lovande. :)

Jag tog mig en helledig dag i tisdags. Jag satt vid den här datorn hela dagen. Jag läste tidningar och kollade på bilder och så skrev jag litet. Skrivandet krävde mera läsning. Norah fick ta det lugnt såklart och Ruben med. De två hängde i soffan hela dagen, utom då vi åt. Norah spelade litet då hon orkade, Ruben spelade så gott som hela tiden. Strunt samma tänkte jag - det kommer fler dagar då vi kan vara aktiva.
Norah var ännu litet piggare igår, men på kvällen tempade hon närmare 38 grader och nu är hennes körtlar i käkvinkeln så där groteskt stora igen. :( Hon låter tjock i halsen och när jag tittade så fick jag det bekräftat. Det är jättesvullet i hennes svalg. Förmodligen har hon halsfluss, för hon har inga andra förkylningssymtom. Matlusten är fortfarande inte på topp. Litet trist i sammanhanget, förutom att Norah är sjuk, är att veckan bjudit på sol och värme hittills och en del badande hade kunnat ske. Men det får bli senare. :)
Och så rubriken då. Redan i våras då vi var till syrran och familjen, pratade S om att Disney skulle komma med ett spel liknande Skylanders. Nu är det på gång. Disney Infinity heter det och man kan förboka spelet, som kommer ut senare i augusti. Hemsidan är jättesnygg, med magiska stjärnbeströdda spår efter pekaren. :)

Och jag, ja, jag är ju såld. 8) Det ser fantastiskt ut! Med kända och älskade karaktärer från Disneys och Disney/Pixar kan man köra äventyr fritt över alla världar. Så man kan ta Lightning McQueen och köra omkring på Monsters University, eller Jack Sparrow och hoppa omkring i "The Incredibles" värld.
Igår kollade barnen och jag på en massa filmer från spelet och jag insåg då att det erbjuder fler spelvarianter än Skylanders som mest ändå går ut på att slåss. I Radiator Springs verkar man bland annat köra race och det kanske inte innebär att slåss så mycket. Annars är det verkligen likt Skylanders. Tredimensionella figurer som man kan leka med i den fysiska världen och sedan ställer man dem på en portal och så dyker de upp på skärmen framför en.
Japp. En sådan får det bli. Det bara måste. Jag tror att jag också kommer att vilja spela det här spelet. Ruben undrade försiktigt imorse om jag verkligen skulle komma ihåg att köpa spelet då det kommer ut. :D Jag lovade att jag inte skulle glömma.

3 kommentarer:

Birger sa...

Men jösses, vilket spel, det där går ju inte att glömma
kram barnet

en annan sa...

Åh nej inte glömmer vi det! :-D

Skall försöka sälja in detta till barnen [det lär ju bli svårt]...
Så kanske vi kan bromsa drömmarna och inköpen av nya Skylanders! :-D

Morskan sa...

Vi har gett oss på att köpa en del begagnade Skylanders. Har hittills varit helt lyckat och extremt mycket billigare!

Figuren kommer uppgraderad så långt som föregående ägare tagit den, vilket kan vara kul men också tråkigt. Så Ruben nollställde sin Bash häromdagen, då han ville börja om från början med honom. :D