lördag 21 februari 2015

En bra början.

Jag gick ut på långpromenad idag efter te och macka. Jag var litet ivrig, för jag skulle prova att lyssna på en bok medan jag gick. Jag kollade in kategorier på Storytel och bestämde mig ganska omgående för en biografi. Det fick bli "En blomma i Afrikas öken" som jag var sugen på att läsa då den kom ut. Den kom tydligen ut 1999 på svenska och då blev jag färdig sjuksköterska. Sedan dess har jag blivit barnmorska och träffar nu då och då de här kvinnorna från Somalia.

Aldrig har det gått så fort att gå till Skagsudden! Sedan var det så mycket action längs vägen också, vilket inte direkt fick promenden att gå saktare (i hjärnan - alltså, så mycket distraktion). Det är mycket renar ute i skärgården just nu och så även här på ön. Så när jag plötsligt hörde en koskälla blev jag inte förvånad.

Litet förvånad blev jag dock, när en liten skara på fem renar kom galopperande i full fart runt en kurva. Jag vet ju inte vad de sprang ifrån, eller till. Kanske dags att lämna ön? :-)
Så här ser det ut överallt i vinter. Den myckna snön som sedan i blidan blivit jättetung, har tyngt ned träden till marken.

Blir roliga formationer också.


Ruben passade på att beställa småplättar till lunch av farmor. Norah var ju på Moas och Linneas kalas idag och sov hos Moa från igår. G hämtade Norah efter kalaset och nu ligger hon och snusar i våningssängen med Ruben här på ön.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jäklar vilken promenad, men det kanske går lättare när nån talar i örat.
Vilken tur att älgtornet står där vid vägen, ifall du måste ta till flykten undan det renarna var rädda för....hudå
det såg ruggigt ut ut över isen, slut före, natti nu och sov gott

teapot sa...

Otroligt häftiga bilder av renarna!

Fatta hur jäkla bra det är med ljudböcker! Jag har ju för länge länge sedan kommit fram till att jag aldrig varit så god bilförare som när jag lyssnade på ljudböcker i bilen. Ingen stress, inga känslor, ingen trötthet, lugnt och fint bara lyssna sig genom trafiken... :-)

Nu läser jag ju hårdkopia (Kindle) istället, det är LIIITE svårare i rörelse... Utom när man åker buss och tåg, då är det förstås helt perfekt! :-)