tisdag 10 februari 2015

Ny vecka.

Vi har fått till en bra rutin för våra vardagskvällar då barnen har aktiviteter.

Om bara G är hemma, så åker han med Ruben på judon måndag och onsdag kväll. Jag åker med Norah till ridningen på tisdagar. För mig har det blivit så att jag försöker planera in mina egna händelser på torsdagarna. *
När Norah duschat, bad hon att få titta på en film på YouTube där en tjej tecknar Harry Potters porträtt. Hon ville prova att teckna likadant. Så hon satt där koncentrerat i omkring en halvtimme - spelade, pausade - för att hinna rita ungefär så som hon på tv:n gjorde. Norah blev själv väldigt nöjd - med all rätt!
Det känns litet lyxigt på något baklänges vis. Vi är ju två och när det går att dela på saker och ting, går det ju lättare. Så Norah och jag får två "tjejkvällar" som vi säger, då vi brukar kolla på läxan, plocka undan, chilla, eller som idag - Norah duschade och jag förberedde middagen. G och Ruben får motsvarande "killkväll" på tisdagarna. Imorgon en extralång en, då det är dags för cafétjänstgöring för Norah, mig, Barndomskamraten och Tuva igen. :-)

Vi hade inte allt som behövdes till middagen idag och G får alltid åka tidigt från jobbet för att handla och så, så jag föreslog idag att vi skulle kasta om måltiderna och köra kvällsmaten först. Så innan judon mumsade barnen glatt i sig fil, flingor och en macka.
Medan Ruben och G var borta, preppade jag pizzan, så när G kom hem med det han handlat, var det bara att garnera pizzan med skinka och så in i ugnen med den. G och jag åt ju aldrig någon kvällsmat tidigare, så åtminstone jag var nog rätt hungrig då vi åt middagen. Pizzan smakade så gott!

* Sista veckan i februari, skall jag ge mig på att gå till tandläkaren onsdag morgon och på torsdag eftermiddag skall jag hinna med både gynhälsokontroll och mammografi. Häpp!

2 kommentarer:

teapot sa...

Helöversyn inplanerad där i februari... :-D Skönt! :-)

Så himla mysigt med sansade rutiner! :-) Jag tänker på de som har barn som tränar fyra-fem kvällar och har matcher lördag-söndag strängt taget hela året... häää...

Unknown sa...

Så duktig hon är Norah, är det generna? Och vilken smaskig pizza, ser ju himla god ut, nu är det snart natt, känner mig slut efter dagen, kram - natti