torsdag 6 mars 2008

Inskolning dag 4.

Det gick bra för Norah igår, så bra att Jon föreslog att Norah skulle få stanna själv idag.

Sagt och gjort, imorse trampade jag iväg med Norah och Ruben (G hade viktigt besök på jobbet). Ruben åkte bob och Norah promenerade. Jon mötte Norah genast och började ta av henne ytterkläderna. Fredrik tog sedan med sig Norah för att börja leka, så att jag kunde rapportera litet till Jon om Norahs mat- och toavanor. Norah var litet reserverad men följde med och var sedan borta.
Ruben och jag trampade hem igen och bäddade sängar, lekte och lunchade innan det var dags att trampa iväg igen. När vi kom dit, sov Norah tungt. Det var första gången hon sov där och hon hade somnat jättelätt. Fredrik väckte henne och det funkade ju inte så bra, eftersom hon oftast är litet ledsen (eller mycket) när hon inte vaknar själv. Till slut blev det bra och vi promenerade hem. Allt hade gått superbra, förutom att Norah inte hade ätit så bra.

När vi satt och fikade hemma, blev Norah litet ledsen och jag tyckte att hon var varm. Medan jag klädde henne på dagis, kraxade hon upprepat. Till slut var hon så ledsen att hon ville gå och sova, så jag lade båda barnen och de sover nu. Hoppas, hoppas att hon inte blir sjuk.
Åh, vad jag älskar dagis! Känner att de erbjuder Norah så mycket som jag inte mäktat med, känner en enorm avlastning! *glad*

2 kommentarer:

en annan sa...

Åh så skönt att det kommit igång, att det funkar! :-)
Hoppas ni slipper förkylningen som går!

Morskan sa...

Nope, tyvärr inte. Eller typ. Norah tempar ännu, utan egentliga övriga förkylningssymtom. Orolig förstås...