måndag 3 mars 2008

Inskolning.

*glad* Norah, vår lilla stora tjej har börjat på dagis idag. Och precis som då hon slutade att amma, är vi helt överens om att nu är det dags! Och snacka om att allt känns lättare då. Jag har inte den minsta separationsångest, tror knappt Norah har det heller. Min enda lilla hjärtevärk, är vetskapen om att Norah nu kommer att börja "åka på däng", kanske inte så ofta fysiskt som psykiskt. Hennes jämnåriga är ju inte så följsamma som de vuxna och stora barn hon hittills umgåtts med. :O) Men det hör livet till och utan den skolningen blir man nog inte en vettig människa.

Norahs inskolningsfröken heter Jon och är en av tre killar som arbetar på den här förskolan. Idag var vi bara en timme där, tittade på lokalerna så att Norah fick börja bekanta sig. Hon har en egen korg med flera krokar där hon hänger av sig sina ytterkläder. Toalettstolarna är av modell mikro och Norah blev superförtjust i dem. Två låga tvättställ och bredvid en rad med handdukar och där har Norah en alldeles egen handduk. Jag blev minst lika förtjust som Norah över detta. Tänk - Norah finns, för någon annan än hennes närmaste krets! En märklig känsla - vår dotter, vår lilla flicka, finns, på riktigt och inte bara i vår lilla värld där hon hittills varit. :O)
Imorgon skall G gå med henne och då skall hon vara där i två timmar, 9-11. Spännande!

Och - Ruben sov hela natten! HELA NATTEN!

2 kommentarer:

en annan sa...

Wohoo! :-D Ruben sov!! Åh SÅ KOOLT med Norah, fatta alltså. Fatta. :-))
Och ba så du inte glömmer bort, jag har haft en del av mitt hjärta upptaget med den där lilla fröken sedan första gången jag mötte henne... *kär* :-))

Morskan sa...

O jag vet, jag vet... Fast det blev ju som ett uppvaknande när vi just fått henne, att Norah kunde betyda så mycket för sina närmaste också! Jag räknar in er i den kretsen, fattar'u väl! Jag menar inte bara G och jag själv.
Jag blev själv förälskad på allvar i er lille gosse, våran Tobias, när ni var här nu sist. Jag kände så starkt att det är så tokigt att vi är så långt ifrån varandra. Jag vill träffa honom oftare - vi får ju liksom fler barn än de som är våra egna, han finns ju i våra hjärtan varenda stund! G och jag tittade ikväll på en filmsnutt som jag tog när du badade Tobias i vårt badkar och han sprattlade så koncentrerat med sina små fötter. Älskar bilden på Tobias i IKEA's hink - så stor han redan blivit!
*kramar*