söndag 2 mars 2008

Power house.

Deltog i mitt livs första pilatespass tidigare ikväll. Det var underbart. Långsamt, fokuserat, meditativt. Me like!
Fick flera glimtar av mig själv medan passet pågick. Vilken oerhörd lyx att kunna ägna sig åt detta. Inte behöva oroa sig för krig. Inte för att inte få mat på bordet. Tak över huvudet. Värme. Trygghet till barnen. Wow. Leder ett pilatespass ens tankar in i sådana existentiella banor? Jag reflekterade över att jag tänkte på detta också, medan tankarna stillsamt vandrade runt. Stillsamt! Faktiskt! Mina tankar som brukar rusa runt i 180 knyck innanför pannbenet, särskilt när jag skall somna. Pilates kanske är bra för mig?

Igår morse var jag på vattengympa. Klar tantvarning, men HELT UNDERBART! Jag älskar vattengympa! Jag har alltid älskat vatten, särskilt varmt, ljust vatten (kommer ALDRIG att genomföra några nattdyk, nope). Vattengympa är också nytt för mig, provade första gången sent förra året. Vattnet låter en göra övningar som helt självklart är omöjliga att göra på land. Och vattnet erbjuder ett suveränt motstånd, som luften såklart inte gör.
Efter vattengympan känner man sig så skönt genomarbetad och litet mör. Vatten och frukt i bastun efteråt ger en perfekt bas för resten av dagen.

Nu är det söndagkväll och eftersom vi var hela kvällen hos bästisarna i Älvsbyn igår, så har vi kvar vårt lördagsgodis till ikväll. Barnen sover, G väntar i soffan. Nu blir det någon bra film!

1 kommentar:

teapot sa...

Åh.
Så skönt det låter... *KRAM* Allt är dig väl unt!