tisdag 3 juni 2008

Kan jag klara mig med hälften?

Har sista veckan börjat tänka i de banorna. Det handlar om ätande nu. Läste tidigare i vår om "Franska kvinnors smala hemligheter" av Mireille Guiliano. Boken kom ut redan 2005 och handlar om hur det kommer sig att fransyskor alltid är slanka och très chic! ;O)

En mening bet sig tydligen fast, för den har liksom bobbat upp till ytan nu. Man skall fråga sig själv om man kan klara sig med hälften, när man sitter där med något ätbart framför sig. Jag har funderat litet och det känns som att det är ett lätt sätt att begränsa sig själv på.

Sedan jättemånga år har jag inte haft några problem med att äta lagom stora portioner. Jag äter mig nästan aldrig proppmätt och jag tar sällan om. Jag har ju Viktväktat och är någotsånär påläst i näringslära men har ändå svårt att lägga band på mig när det kommer till godis och godsaker.

Så då kan jag fråga mig själv, om jag klarar mig med hälften. Jag har ställt frågan flera gånger nu och flera gånger har jag kunnat klara mig med hälften. Eller åtminstone mindre.

Vi får väl se.
:O)

2 kommentarer:

en annan sa...

Heja! Heja! Heja!! :-)

Morskan sa...

Ja, ja, vi får välan se. Det skall ju vara långsiktigt och livslångt det här. :O)