tisdag 17 juni 2008

Trädgårdstomtar.

Igår när vi rekognoserade dagisrutten, spanade jag in litet trädgårdskitsch. Runt ett litet, skruttigt brosteg trängdes en vit stork i den klassiska posen på ett ben, ett liggande vitt får (dock i en helt annan finish än storken), en blå igelkott och ett brunt rådjur. Rådjuret var så vedervärdigt dekorerat med tokröda, -gula och -blå blommor, att min hjärna förträngt om det kanske var ett kid med också.
När min blick sakta gled över eländet, landade den på en Hälge-silhuett som stod och kurade under en buske.

Åkte i söndags oavsiktligt (_så_dåligt lokalsinne... ;O)) genom vackra byn Mörön. På grindstolparna till en fin gård med en rejäl infart, tronade - japp, en trädgårdstomte på varje.

Djisus. TUR att man får bestämma hur man vill ha det själv, så att inte jag skulle vara tvungen att dekorera min trädgård på samma sätt... XO)

2 kommentarer:

en annan sa...

Ha ha ha :-D Jag har varit frestad att skaffa en trädgårdstomte, bara en, och sen ställa den på ett superhemligt ställe så att man bara ser den om man råkar titta efter ordentligt. Och förstås utan att S vet om det... :-D

Morskan sa...

Ja! :O) Alltså det är ju skillnad på olika. Jag är också sugen på att ställa ut något, men jag dras mer åt det naturalistiska hållet eller vackra, blingiga, dingliga saker att sticka ned bland blommorna eller hänga någonstans.