onsdag 2 september 2009

Återkoppling.

Vi vare sig såg på film eller for och badade i lördags. Jag tappade humöret i något läge och det blev bara pannkaka av alltihopa. :O/ Inte helt kul var det. Till slut for vi på bilburen utflykt till COOP Forum, där vi skulle kolla på vinterskor till barnen. På väg dit gjorde vi två snabba stopp, då jag kutade in på både Blomsterlandet och Växtriket.

Norah och jag har haft två jätteroliga dagar hemma. Vi for och gjorde ärenden båda dagarna - ärenden innebar den här gången att mamman och tösen hängav sig åt att besöka och strosa omkring i roliga affärer och shoppa! :O) Norah har bara varit måttligt krasslig, så hon fick klä sig ordentligt och så tog vi det lugnt.
Vi inledde med att köpa nya kaffemuggar på COOP Extra. KF firar 110 år och jubilerar med att ge ut muggar, servetter, kökshandduk och ekologiskt, rättvisemärkt kaffe, allt dekorerat med "Fallande löv" av Stig Lindberg. Jag pensionerar våra gamla blodgivarmuggar och ersätter dem med de här glada muggarna. :O) En kökshandduk och servetter bidde det också.

COOP Forum slutar med alla skor och vuxenkläder, så de säljer ut allt det till halva priset. Det betydde att det inte fanns några nyheter och den vintersko som fanns var densamma som Norah hade i vintras och den var visserligen helt okay vad gällde värme, men inte vattentät någonstans, så den modellen var ju diskvalificerad.

Jag hade läst test innan och Ecco och Viking fick bäst i test på vinterkängor. Testet är inte nytt och inte heltäckande, men de båda märkena är välkända, så jag tänkte att så får det bli. Det betydde att Norahs vinterkängor i år (Viking) blev bedrövligt dyra, men vi får trösta oss med att vi kommer att försöka trycka ned Rubbes fötter i dem också så småningom.

Vi shoppade loss på Lagerhaus och fick oss en ny klocka till badrummet - essentiellt därinne, när man slåss med trilskande ungar som inte vill borsta tänderna och tiden bara rinner iväg. Vi fick oss också en hjärtformad skärbräda och fina förvaringslådor i mönstrad kartong.
Vi for till Wika Möbler för att provsitta den randiga köksstolen. Hör nu här: jag har inte varit till det möbelvaruhuset på flera år. Igår när Norah och jag kom dit var det stängt för inventering. Fatta. Vänligt nog hade de lagt ut sin nya katalog, som var en delorsak till att jag ville dit. Så den fick vi. :O)
---> Jag svängde förbi där idag och provsatt stolen, som inte passade mig då den var för hög. Trist. Jag provsatt ett gäng liknande stolar och Uno ovan och Molly nedan fick väl godkänt, gällande både komfort och pris. :O)
Så vi for till EM istället. Där var det öppet och vi lade beslag på deras nya katalog också. :O) De hade dessutom produkter i ett tyg från Mairo, ett tyg som jag spanat på i... just det - flera år. Så vips bara, så köpte jag en löpare till köksbordet. *gillar* :O)Norah åkte litet rutschkana och hoppade i Max hoppborg innan vi nöjda åkte hem.

Jag såg inte färdigt "ER" i måndags. Jag förmådde inte. ;O) Kanske när G kommer hem? :O)

Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att Rubbes immunförsvar fått lov att spotta upp sig i sommar, då det kämpat med flera ordentliga infektioner. Kan inte låta bli att tro på den teorin litet. Ruben har varit helt frisk genom Norahs tempande, halsfluss och förkylning som drabbat henne under de första tre veckorna på förskolan. Det rann bara litet klar snuva för Ruben ett dygn i förra veckan. Det känns skönt att han klarat sig, för Ruben har hittills ofta blivit lättare och mer sjuk än Norah.

Barnens farmor och farfar kom igår och åker hem imorgon. De har hjälpt mig på alla sätt, främst så att jag ikväll kunde delta i en social tillställning på jobbet. Det var trevligt! :O) Och Norah var tillbaka på förskolan idag!

2 kommentarer:

en annan sa...

Oh, fina muggar!! Så kul att "pensionera" något gammalt också! :-) Men det där tyget alltså... MUMS! :-) Det var otroligt snyggt!

Morskan sa...

Ja, visst är det! Det finns ju i åtminstone två till färgställningar, varav den jag avbildat är det "skarpaste". :O)