måndag 20 juni 2011

Blött.

Räddade just en laddning handdukar från sin blöta tillvaro på strecket i regnet. Jag hängde ut dem på lördag kväll och glömde att ta in dem innan det började regna igårkväll (återkommer till flyguppvisningen och ridningen som tog hela söndagen i anspråk).

Nu har det regnat nog länge och prognosen lovar regn till imorgonbitti åtminstone och sedan ostadigt, varför chanserna är små att få dem torra på ett vettigt sätt ute.

Centrifugerar dem nu och sedan bums in i tumlaren. :)

Och tro't eller ej, men jag gillar faktiskt att tvätta. Med maskin, märk väl, tro inget annat. ;) Och regnet, ja det behövs. Vi har inte haft mycket nederbörd sedan det blev barmark, så växtligheten njuter nog nu.

---> Update: Det regnar fortfarande, kl.09:48 tisdag morgon. :]

---> Update: Och fortfarande, med oförminskad styrka, kl.16:00. X)

---> Update: Jadå. Klockan är 23:47 och innan jag borstar tänderna, skall jag äta en banan. Gonatt!

1 kommentar:

Birger sa...

Himla roigt skrivet (jag har sagt det förr) och vilken rolig bild framför tvättberget....:)