fredag 17 juni 2011

Sommarlov.

Fredagskänslan är litet nyanserad idag. Overkligt lång ledighet rullar upp sig framför barnen och mig. G skall också vara ledig, jag vet bara inte riktigt när.
Så - nu börjar allvaret. Det är nu jag skall varva ned, sova mera, ladda batterierna, bli gladare, sluta irritera mig på barnen, sluta äta så förbannat mycket godis (men jag vill ju inte), läsa, vara i nuet. Så att jag är pigg och fräsch om två månader när jag skall börja arbeta igen och vansinnet med hysteriska morgnar och jäktiga kvällar tar vid igen.
Är det någon som tror att jag lyckas?

De här raderna blev några helt andra än jag väntat mig när jag började skriva. Märkligt hur det blir ibland. Litet mörk känner jag mig helt klart. Jag tror att jag är ordentligt utsliten nu (men hur länge har jag inte formulerat de orden?) och har ett tydligt minne av hur precis outvilad jag kände mig efter förra sommaren. Jag är litet rädd att det skall bli så igen.
Jag har bestämt mig för att låta varma dagar bli en glad överraskning och de andra får vara normaltillståndet. Så tänkte jag skydda mig mot besvikelsen som vädret alltid innebär om somrarna. Sedan vore det förstås ett plus om jag lyckades njuta litet av de varma dagarna som kanske kommer. Ett jätteplus vore om jag lyckades ha roligt också.Jag skall börja med att gå ned i tvättstugan och kvällsnöjet där. Något litet senare skall jag sova, till barnen väcker oss.

Sedan får vi se.

3 kommentarer:

Birger sa...

tror att grejen är att typ, carpe diem, consilium non

slappna av, minska på måsten...kram

Morskan sa...

Tack...

*kramar*

en annan sa...

Gör en lista (mitt universalknep för absolut ALLT).
Kontakta en terapeut, NU.

Sommardepressioner är oerhört vanliga och alla depressiva tendenser blir värre över sommaren. Ta dig själv på allvar! Jag vet att det här känns lite over the top, men du har flaggat ganska länge för att du mår pyton - låt inte pyton äta upp resten av ditt liv!!!

Och ärligt syrran - jag skulle oerhört gärna slippa Kolmården... :-/ Jag känner inte att jag har någon definitiv ork att ens tänka på det och därför är lusten minimal...

Jag tycker inte ni skall känna er tvungna att komma hit heller, kom bara hit om ni är absolut helt hundraprocentigt övertygade om att det kommer att bli ett roligt äventyr att köra ned och bo på lantgård och sen fisa runt och vila här hos oss efteråt. Känns det bättre att vila hemma så vila hemma!
*kramar*