måndag 20 juni 2011

Botten.

En toppnotering är i det här fallet samtidigt en bottennotering. För litet drygt ett år sedan, loggade jag glatt in hos Viktväktarna. Av den satsningen blev dock intet. Jag gick inledningsvis ned i vikt, men den här gången med Viktväktarna blev det så att jag missbrukade poängen genom att spara in så mycket poäng som möjligt - för att kunna äta godsaker.

Det slog helt fel. En massa månader tickade månadspengen in till VV utan att jag nyttjade deras tjänst. Jag orkade inte poängsätta maten jag lagade och åt (gjorde inte VV's recept). Till slut gjorde jag slut med dem.

Och nu kan man säga att "the båttom is nådd"... För några dagar sedan vägde jag sextioåtta kilo. Endast två komma nio kilo ifrån min rekordnotering då jag vägde in mig hos VV den där gången för många år sedan.

Det är bedrövligt. På alla tänkbara sätt. Det måste ta stopp här.

7 kommentarer:

en annan sa...

You and me both, sister. You and me both. Jag väger 69 plus minus några gram hela tiden nu. Bläh. Fast min toppnotering ligger på 83 så jag lurar mig själv att "så illa är det ju inte"...

Men inte kommer jag i badkläderna från förra året, så jag fick köpa nya inför denna säsong. :-[

Morskan sa...

Badkläder? Vad är det? Skall på sin höjd visa mig i shorts och toppar med ärm i sommar. Blääähhh... :(

en annan sa...

Jag VÄGRAR skämmas. Däremot kommer jag att VÄGRA vara med på bild utan mer eller mindre heltäckande plagg...

Morskan sa...

Njaä - jag tror inte jag skäms egentligen. Men jag personligen tycker så otroligt illa om min kroppshydda som det är nu, att hela mitt väsen påverkas.

Sådärja. Absolut en av de bakomliggande orsakerna kring dysterheten i ett av de tidigare inläggen. :)

Birger sa...

skämmas skall ni väl inte, skyll på musklerna, det brukar jag göra...:) kramar på er

Morskan sa...

:) Ja, nä, musklerna kan i alla fall jag inte skylla på. Nä, nu är det hälsan det gäller samt även trivseln.

en annan sa...

Jo så är det ju. Jag tränar ENBART och ENDAST för att jag inte vill dö. Samma med dietkontroll.
Trist.

Inga endorfiner där inte.