onsdag 22 juni 2011

Regn.

Syrénen på framsidan blommar otroligt rikt i år. :)

Jag kan inte svära på det, men mest troligt har det regnat hela natten till idag också. Och då har det regnat drygt två och ett halvt dygn i sträck.

Det dryper fortfarande ned, men nu rackarns skiner solljus genom regnmolnen också. Molntäcket är i skrivande stund rätt så solitt, men börjar tunnas ut i nordost. Vi får väl se vart det bär hän - prognosen lovar inte mycket bättring.
Men tiden vi fick njuta av den förkortades brutalt av det här envetna regnet. Mycket av blomningen ligger numera på marken. :/

---> Update: Kors i tak - kl.14:28 och jag skådar fläckvis torr asfalt. Men jag skådar också mycket tunga moln, så jag tror inte torkan blir lång. X)

3 kommentarer:

Birger sa...

Underbart är kort...

Morskan sa...

Just så ja.

en annan sa...

Häftigt så mycket blommor!! Nu måste den få mycket näring framöver så den inte ramlar omkull av en sådan där växtsprutt till blommning! :-D

Det är på något poetiskt vis ganska vackert med blommor på marken också tycker jag.
Något år måste jag tajma "körsbärsblommans dag" i Kungsträdgården, det skall tydligen vara helt spektakulärt när körsbärsblommorna fäller sina blad.

Eller varför inte tajma blomningen i Central Park nästa gång vi åker dit?? ;-)