fredag 3 juni 2011

Skönt.

Igår till middagstid kom vi upp till mor och Harry. Barnen var som flipperkulor när de skulle somna i husvagnen - det var så kul bara!
Vi sov gott i husvagnen inatt och vaknade till en solig, stilla morgon med aning av sommar. Vi har kunnat ha kortärmat hela dagen (storslaget, jag vet... X)), men när vi skulle in till Bränna hade det blåst upp och långärmade tröjor åkte på. Jag kände mig litet len då jag insåg att jag inte packat barnens jackor, men det var så pass varmt att det gick jättebra ändå. Men tack vare min glömska, fick jag tummen ur och köpte Norah en jättefin soft shell-jacka som dessutom var nedsatt med trehundra pix. :)
Inne i Bränna avnjöts glass i olika former och på järnaffären som också är sportaffären hittade vi Norahs jacka och barnen provsatt steglösa solstolar. Sedan bar det iväg till Harrys son som dagen till ära fyller år. :) Där fick vi kaffe och tårta. Efter en god stund åkte mor och jag och handlade mat och eftersom det hade blivit en otroligt lång dag, så fick det bli köpespizza till middag.

G nattar barnen i husvagnen och jag och mamma sitter framför varsin dator och roar oss. :) Harry kollar teve och när G kommer in, blir det kaffe.

5 kommentarer:

Birger sa...

Vilken heldag, trevligt, likadana stolar som jag har...

en annan sa...

Åh, är de bra de där stolarna? Ser sköna ut! :-)

Låter jättehärligt det där, alltid mysigt att hälsa på uppe i ÖKX. :-)

Krama mormor/mamma på morsdag i efterskott från oss alla här nere (S också). ;-)

Morskan sa...

Jag köpte underbara pioner och nejlikor (kommer bilder på bloggen), ett morsdagspaket (enkom) trisslotter plus en packe Littlemissmatched-sockar till mamma på morsdag. :)

Vi kramar mera imorgon. :)

Morskan sa...

Ja, pappa - är de bra? Det kändes fiffigt med den där steglösa funktionen.

Birger sa...

Dom är fantastiska, man bara lutar sig bakåt samtidigt som man trycker från med fötterna mot fotstödet så glider man ner i liggläge. Sköna att sova i är dom också...:)