söndag 9 mars 2014

Det fanns ju en droppe också.

Glömde i allt letande efter foton jag tagit på mig själv i nygjorda frisyrer, att det faktiskt fanns en droppe som fick frisörvalsbägaren att rinna över.

Jag hittade en fläck på en tröja för ganska många veckor sedan. Den var blekt och satt i nacken på tröjans halslinning. Jag fick lov att fundera en stund innan det klack till i mig att det förstås måste vara färgen som runnit ned i nacken då jag senast var till frisören. Det var ju den enda rimliga förklaringen.
En gång för länge sedan droppade frisören (eller rann det, jag minns inte) färg på något jag hade på mig. Han sade då att jag bara skulle säga till om det blev en fläck, så skulle de ersätta plagget. Inget hände den gången, det fanns inga lämningar på plagget.
Så den här gången så mejlade jag över bilderna här ovan, på tröjans in- och utsida där i halslinningen och berättade att jag fått en fläck. Jag hade ju snart en tid där och tänkte mig att de skulle kompensera mig genom att till exempel dra av på priset på arbetet de skulle göra.

Svaret jag fick var det som blev droppen. Frisören tycket att det var så konstigt att det hänt (han vidtar ju alla åtgärder för att det inte skall hända) - det hade bara hänt en gång tidigare och det var när kunden nös medan hen satt i tvätten. Hade jag möjligen fläckat tröjan själv? Och vad tänkte jag mig? Skulle man kunna färga in tröjan - han gör det själv hela tiden.
Ridå.

Medan jag läste mejlet bestämde jag mig för att jag inte ville gå dit något mera. Tröjan har varit en favorit (inköpt på rea i Överkalix) och som syns på bilden, så är det inte aktuellt att färga tröjan. Jag är inte ens säker på att färg skulle fästa där vätesuperoxid en gång avlägsnat originalfärg. Och att insinuera att jag kanske skulle ha fläckat ned tröjan själv - va?! Så gör man väl bara inte?

Så, well, jag tackar för mig. Jag kommer att rekommendera salongen åt andra om någon frågar mig, de är jätteduktiga. Men det blev ett trist avslut för min del.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Håller med, det var ju ett trist slut, men borde du inte meddela varför du inte kommer eller orsaken till att du avbeställer?
Har du hittat nån annan hårkonstnär?
kram

Morskan sa...

Jag avbeställde ju ursprungligen för att jag hade ett annat möte som krockade (läser du inte ordentligt? ;-)).

Jag skall avsluta ordentligt. Kanske. Jag kommer _kanske_ att mejla bilden på hela tröjan och berätta att det inte är aktuellt att färga den.

Och sedan har jag såklart ingen formell skyldighet att meddela att jag inte kommer fler gånger. Det är jättevanligt tror jag, att som t ex syrran, gå till olika frisörer varje gång. :-)

Morskan sa...

Och jo, jag har hittat en annan hårartist - läser du inte ordentligt? :-D

teapot sa...

Asså, jag var ju dit en gång - och kunde inte känna mig mer än ovälkommen.

Sen att bokningen ramlat bort och att de inte hade någon aning om varför jag var där det är ju sådant som händer. MEN när någon dyker upp i ens butik säger man väl "hej" och undrar vad man kan hjälpa till med, eller?? Jag satt där och kände mig malplacerad och vilse i ungefär en halvtimme och när ingen till slut visade tecken på att kalla upp mig för klippning sade jag till och då hade de inget att säga mer än att jag inte hade en bokning, hejdå.

Snobbigt som fan! Och otrevligt.
Så good riddence och lycka till med nästa ställe! :-)
Jag ser fram emot bildbevis - ta progressbilder och skicka på WhatsApp vetja! :-)

Unknown sa...

Nu har jag läst på :)