måndag 24 mars 2014

Helgen i bilder.

På fredagkväll åkte vi ut. Isvägen är klassad för två ton, men det låtsas vi inte om i vår två och ett halvt ton tunga bil. Och då har jag inte räknat med mig själv.
Kändes kul att kunna erbjuda Norah en sova-över-kompis för första gången ut på ön. Vi bäddade upp i familjerummet och allt funkade perfekt. Ruben hänger ogenerat med Norah och hennes kompisar. Än så länge går det hur bra som helst.
Bilvägen gjorde det möjligt att flänga så som vi var tvungna att göra den här helgen. På lördag morgon åkte jag upp med alla tre barnen till stan. Moa återfördes till hemmet och sedan sprängde barnen och jag vidare. På bilden syns en chikan som man gjort på isen, för att det på det stället bildats ett fall och man vill få ned farten där. Ett fall är en spricka som kan erbjuda både obehagligt bred öppning i isen och/eller spännande höjdskillnader.
Medan Ruben var på kalas i Star Wars-rummet på Leos Lekland...
... shoppade Norah och jag loss på Toys'R'Us. Norah skulle nämligen på Moas kalas dagen efter. Vi hade så kul! Kanske hade jag ännu roligare än Norah. ;)
För att vara effektiva, åt vi lunch OCH handlade lördagsgodis på Leos.
Så fort vi kom hem, drog G. Han och farbror J var väldigt jaktsugna. Farbror J hade redan första bytet fällt.
Det skulle lockas på räv och gud vet...
Det här skickade G och ville på något vis påskina att de minsann varit ut och jagat. Något mer byte än råttan blev det inte.
På söndagen åkte G, jag och Norah upp till stan. G åkte vidare till hamnens årsmöte, där han lämnade ifrån sig ordförandeklubban efter cirka tio år. Jag och Norah flätade hår och gjorde ansiktsmålning innan vi promenerade till Moa, där jag så lämnade Norah. Kalastemat var "Frost". Jag satte på mig lurarna och marscherade iväg med siktet ställt på hamnen. Jag gick och gick med syrrans spellista i öronen och hann nästan längst bort på Hertsön innan G hann ikapp mig. Svärmor hade fixat en superlunch på yngste sonens födelsedag, innan G och han sedan drog på möte med jaktlaget.

Pust.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ojoj hektiskt, men det blir väl så, när allt skall hinnas med under en ledig helg.
Men nog skulle jag ha upplevt stressen :)
Fina bilder från isen, hur gick det med tvillingkatterna?
Vila nu - kram

teapot sa...

Härligt rik helg, skulle jag säga. :-)

*kramar*