söndag 16 mars 2014

Kul runt middagsbordet.

Jag skall be att få återkomma med en återgivning av en skrattframkallande ordväxling som skedde kring vårt bord med anledning av den här bilden. Ha hah haa hah!

--> Okej, dags för uppdatering då då, så här två dagar senare.

Jag lade ögonen på den här bilden på FB såklart. Jag som inte vill att G skall raka bort sitt skägg, kände att jag var tvungen att visa bilden för honom. Barnen ville såklart se. Som ett brev på posten kom ju frågan om vad det stod på bilden.

G försökte hålla minen, medan jag kände att här var det läge att sätta åt G litet. Jag bad G att berätta. G valde den bokstavliga översättningen, vilket lämnade en del frågetecken hängande i luften ovanför Norah och Ruben. Jag som alltid väljer den sanna/naturliga/biologiska/vetenskapliga varianten, tog det där djupa andetaget och så kastade jag mig ut i en förklaring.

Jag pratade om testiklar och kulor och medan mamma och G höll på att fnissa ihjäl sig, hakade barnen på med följdfrågor. Allt blev skrattigare och skrattigare och jag kan ha varit inne på den mer djupa förklaringen om skägg och män och kulor och vad förlusten av dem anses innebära, när Ruben slutligen förlöste oss allihopa med ett förklarat "-Jag vet, man kan raka pungen!". Då bröt vi alla ihop bara och ämnet kunde tacksamt lämnas sedan.

Phew...!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oväntade resultat...

teapot sa...

:-D Jag kan bara filosofera omkring exakt VAD det var som diskuterades EGENTLIGEN... :-D