söndag 9 mars 2014

Wannabe Amerikan.

Vi är svårt romantiserade av USA just nu, G och jag. Medan vi satt och åt tidigare ikväll med barnen på den mest amerikanska restaurangen i stan, med amerikansk hockey och basket rullande på skärmarna, sammanfattade G det bättre än jag hade kunnat själv - "-Vi skulle bo i USA. Allt finns där - vapen, hästar och bilar.".
En 450 Marlin, en bygelrepeter, känns som det gevär jag skall ha. :-D
G håller ju på att odla upp ett seriöst intresse för skytte och det känns inte långt till att jag själv livar upp mitt avsomnade intresse för detsamma. Allt han behöver finns i USA, för bråkdelar av slantarna grejorna kostar att få tag i och fraktade till Sverige.

Bilen, den där Mustangen - det verkar bara krylla av dem där borta i USA.
Och hästar ja... Quarter, mustang och visst, frieser - alla finns de tillgängliga där borta.

Vi skulle ha en ranch i Montana eller så, på något ställe där det är varmt på sommaren och snöigt på vintern. Och så skulle vi åka till New York ibland, eller till Florida.

Goddamn. :-D

2 kommentarer:

teapot sa...

Dayum!
Klart ni skall göra det! Fatta vad vi skulle hälsa på!!

Unknown sa...

Det ser ju intressant ut, Ford mustang, det är ju där dom bor...:)
Långt att hälsa på, längre än idag...:(
kramar